Jeg er ved at renovere og male facaden. Overvejer også at udskifte tagafvanding, så den ikke skæmmer det nye, og også skifte til skarprørsvinkler. Forhåbentlig skal de nye render passe i de gamle kroge, og den bedste chance burde vel være, hvis jeg vælger samme fabrikat som før.

Kan nogen sige, hvilken leverandør det er baseret på et billede af en rendegavl måske? Ikke det bedste billede heller, men de sidder jo ikke så tilgængeligt.

Rænnegavl af metal med rustpletter, monteret på en hvidmalet bygningsfacade. Træer i baggrunden og rænnegavlens overflade er slidstærk.

Hvis ingen kan se, hvad det er, hvor stor risiko løber jeg, at tingene ikke passer, hvis jeg køber Lindabs render, tror I?

P
Mål blot hvilken størrelse det er på renden, så vil den næsten sikkert passe.

Eller så tager du renden ned, som sidder der i dag, og tager et stykke med og siger, at du vil have en, der passer. Tænk dog på at male rendejernene...

Ja, tage ned og tage med går jo altid, men eftersom jeg skal have specielle bøjninger, er der lidt leveringstid, så jeg tænkte at spare arbejdet lidt. Skal i så fald sætte renden tilbage i venten på de nye ting. Men måske kan jeg tage rendeenden med og teste med selvfølgelig!

Da vi lavede en tilbygning, satte vi Lindabs kroge. Før vi nåede at købe render, skiftede vores byggemarked til Plannjas sortiment. De sagde da, at jeg ikke kunne købe Plannjas render og forvente, at det ville passe sammen. Derfor er jeg lidt undrende, men måske er det ikke så besværligt, som det lød?

P
Jeg har aldrig været udsat for problemer, men jeg kan have haft held som en tosse også. Så kan det være, at (nogle) moderne krokar er mere mærketro end gamle med en metalläpp man bøjer over.

Ja det er kroge med plade som bøjes, så jeg synes ikke, det burde være så følsomt. Forstår hvis det er værre med kroge hvor renden klikkes på plads. Nu var der traditionelle kroge på tilbygningen også, men jeg kan ikke huske, om jeg fortalte det til sælgeren, som frarådede at blande med Plannja.

Jeg prøver at tage med en gavl at teste med, det var enkelt, når jeg først kom i tanke om det.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.