Har et 70'er hus af Mexitegl med stående panel på gavlene og rundt garagetaget. Brædderne er forskellige, med en overliggende sporet brædde ved siden af en underliggende. Har brug for at købe nogle løbende meter, men den lokale byggemarked ved ikke, hvad den hedder. Er der nogen, der ved, hvad jeg leder efter?

• En vinkelmåler fra Hultafors bruges til at måle brædder på et hus med stående panel, sandsynligvis for at identificere bræddetypen.
Falsplade

Nja, men hvad hedder profilen? En normal falspanel har to forskellige sider, så man kan låse dem mod hinanden. Denne har samme profil på begge sider og to forskellige profiler, så man varierer brædder.

Z
J Jansson42 sagde:
Nja, men hvad hedder profilen? En normal falspanel har to forskellige sider, så man kan låse dem mod hinanden. Denne har samme profil på begge sider og to forskellige profiler, så man varmer brædder.
kig en gang til 😉

Jeg ved, hvordan de ser ud…

• Revnet og slidt trækant på tagbeklædning mod en lys himmel.
  • Brændt træplanke med revner og tekstur set i profil mod en klar himmel.
  • Synes
Fotografen
  • Laddar…
J Jansson42 sagde:
Har et 70'er hus af Mexitegel med lodrette panel på gavlene og rundt om garagetaget. Plankerne er forskellige, med et overliggende sporbræt ved siden af et underliggende. Skal købe nogle løbende meter men den lokale byggemarked ved ikke hvad det hedder. Er der nogen der ved hvad jeg leder efter?
Synes det ligner 145 z-panel

Jupp, hvis man savede Z-panelet midt over og limede højresiderne sammen med hinanden og venstresiderne med hinanden. Så får man noget lignende. Men det føles som lidt for meget arbejde.

V växelventil sagde:
Tycker det ser ut som 145 z-panel
Nä då är ju varje bräda likadan!

P ptlf sagde:
Nå, så er hver planke jo ens!
De hedder jo z panel, fordi de ser ens ud. Tror nok, at det er 145 z panel. Har monteret en del i sommer.

• Hvidt skur ved siden af ​​et hus, omgivet af grus med en blå tønde og en bunke jord dækket af presenning i baggrunden.
J Jansson42 sagde:
Har et 70-tals hus af Mexitegel med stående panel på gavlene og rundt om garagetaget. Plankerne er forskellige, med en overliggende sporet bræt ved siden af en underliggende. Behøver at købe nogle løbende meter, men den lokale byggemarked ved ikke, hvad det hedder. Er der nogen, der ved, hvad jeg leder efter?
ja z-panel fals panel osv erstatter den du har. udseendet bliver identisk med hvad du har. gør ikke livet mere kompliceret end det er😊

Ville undgå at udskifte de 50-60 løbende meter vi har nu inden vinteren. Men nogle er så ødelagte, at der kommer vand ind, og tagrenderne er sluppet. Så tænkte jeg at gøre det let for mig selv og udskifte de måske to løbende meter, der er revnet.

V växelventil sagde:
De hedder jo z panel, fordi de ser ens ud. Tror nok, at det er 145 z panel. Har monteret en del i sommer.
TS panel ser jo ikke ens ud, så det er svært at begrunde, at det er en z-panel med det argument.

S Stubai sagde:
TS panel ser jo ikke ens ud, så det er svært at motivere, at det er en z-panel med det argument.
Hvad er det for en panel da? Synes ikke det ser ud som sporpanel fals i hvert fald.

V växelventil sagde:
Hvad er det for en panel da?
Jeg ved ikke, hvad den kaldes. En dobbeltfas med bund og låg har jeg aldrig set. Noget hjemmehøvlet måske.

Finder man en z-panel med nogenlunde rigtige mål, burde man kunne bruge den og tilpasse det sidste bræt i justersaven.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.