Hej.
Jeg skiftede gulv i et rum i sommers.
Og i forbindelse med det blev nogle stykker af soklen taget ned for at muliggøre gulvlægningen.

Der mangler kun små stykker rundt om hjørner, så det føles besværligt at skifte hele rummets gulvsokkel. Desuden har de andre rum samme sokkel. Gammel lejlighed, men jeg tror ikke, denne sokkel er original, men skiftet.

Kan nogen på dette billede identificere soklen?
Der findes måske millioner af forskellige, så måske er det en umulig opgave?
Jeg har kigget online på de almindelige store byggemarkeder, men synes ikke, jeg har fundet nogen lignende.
Tænkte, jeg spørger alligevel. Måske har nogen et godt tip.
Tak på forhånd

Hvid sokkel langs en væg ved lyst trægulv, del af indretningsdetaljer i en ældre lejlighed, med spørgsmål om identifikation af sokkeltypen.

S Smarteus sagde:
Hej.
Jeg skiftede gulv i et rum i sommer.
Og i forbindelse med det blev der demonteret nogle stykker af soklen for at muliggøre gulvlægningen.

Der mangler kun små stykker rundt om hjørner, så det føles overdrevet at skifte hele rummets gulvsokkel. Samt at de øvrige rum har samme sokkel. Gammel lejlighed, men jeg tror ikke, denne sokkel er original, men skiftet.

Kan nogen på dette billede identificere soklen?
Der findes måske millioner forskellige, så det er måske en umulig opgave?
Jeg har set online på de almindelige store byggemarkeder men synes ikke, jeg har fundet noget lignende.
Tænkte at jeg spørger alligevel. Nogen har måske et godt tip.
Tak på forhånd

[billede]
Lykkedes det dig at finde den rigtige sokkel? Jeg er nemlig på jagt efter samme sokkel.

v.h.
Oskar

o.mansson o.mansson sagde:
Lykkedes du at finde den rigtige sokkel? Er nemlig på udkig efter samme sokkel.

mvh
Oskar
o.mansson o.mansson sagde:
Lykkedes du at finde den rigtige sokkel? Er nemlig på udkig efter samme sokkel.

mvh
Oskar
ja jeg fandt faktisk til sidst.
http://panelochlist.se/ på tomtebogan i Stockholm.
Husker ikke præcis hvilken det var. Se deres dokument med lister/sokler.
Men i hvert fald de havde den profil. :)
http://panelochlist.se/lib/panelochlist_lagerlista.pdf

Blev helt okay til sidst - synes i hvert fald jeg. For nogen som aldrig har lavet sådan noget arbejde før :) Et nymalet hjørne af en væg med en nyligt installeret træliste ved bunden. Der er malertape og pap på gulvet. En nymonteret fodliste i træ på en hvidmalet væg, med brunt papir og tape på gulvet som beskyttelse under arbejdet. Dørkarm med nyt træværk og gulvbeskyttelse, gul tape og hvide fugemasserester på pap. Nybegynderarbejde i renoveringsprojekt. Omkantning af radiator og væg med trædetaljer og malertape. Støvsuger og værktøj synligt på gulvet. En savemaskine og en støvsuger på et nyligt lagt parketgulv med ny hvid sokkel og dobbelt stikkontakt på væggen.

Toppen, tak! Bor der i krokarne så svinger forbi dem.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.