Hej!
Har købt en villa bygget i 2006, har ledt i alle byggehåndbøger!
Byggeren kan jeg ikke få fat i, tidligere ejer ved ingenting.

Det jeg dog er ganske sikker på er, at gulvsokkelen kaldes

Gulvsokkel Allmoge​

og det eneste produkt jeg finder, der ligner den, jeg har, er
https://www.duri.se/produkt/golvsockel-allmoge-vit/ men synes ikke profilen er den samme som den, jeg har.

Har tryk på bagsiden med info men kan ikke tyde, hvad der står :/ Hjælp værdsættes!

tak / linus

• Træ golvsockelprofil ligger mod en lineal med centimeterafmærkning, viser detaljeret udskæring og måler omkring 7 cm i bredden.
  • Bagsiden af en træfiberplade med utydeligt stempeltryk, der kan være en del af en golvsokkelmodel.
  • Utydeligt tryk på bagsiden af en træfarvet gulvsokkel, nummer 3 synligt til højre.
Har du den del i hånden, så er det bare at gå til trælasten og sammenligne med hvad der findes. Sandsynligvis det samme som du har. Allmoge.

J jonaserik sagde:
Har du den bit i hånden, så er det bare at gå til bræddegården og sammenligne med hvad der findes. Sandsynligvis samme som du har. Almue.
desværre har jeg ikke fået den hjælp på nogen af de bræddegårde jeg er gået til med stykket i hånden.
deraf grunden til, at jeg lægger info og spørgsmål op her. For at forhåbentlig finde nogen med mere erfaring eller viden end hvad amatørerne på bræddegårdene har...

Synes ikke selv det skulle være så svært at finde samme profil, men sådan er det desværre ikke denne gang

BirgitS
Profilen er næsten 20 år gammel, så der er jo stor risiko for, at den er blevet taget ud af sortimentet på nuværende tidspunkt. Nogen, der har ment, at fremstillingen kan forenkles på en eller anden måde for at presse priserne, og så bliver udseendet ikke helt det samme længere.

Stefan N Stefan N sagde:
Ganske lignende. [link]
Ja, det ender måske med denne, hvis min søgning ikke giver resultat.

BirgitS BirgitS sagde:
Profilen er næsten 20 år gammel, så der er jo stor risiko for, at den er blevet fjernet fra sortimentet på nuværende tidspunkt. Nogen der har ment, at produktionen kan forenkles på en eller anden måde for at presse priserne, og så bliver udseendet ikke helt det samme længere.
Ja mistænker at det er sådan

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.