Jeg skal begynde totalrenovere underetagen, som jeg har revet ud helt og aldeles.

Lidt i tvivl om hvilken rækkefølge jeg skal gøre tingene. Min plan er i hvert fald som følger:

1. Fikse lofterne, male etc.

2. Slibe/lakke gulvene. Gør jeg det inden opregling, så slipper jeg for problemer med kanter, tænker jeg...
3. Regle op vægge (trække ind el) plade male/tapetsere

Det, der gør mig mest i tvivl, er, hvornår jeg skal gøre gulvet. Flottest og nemmest er jo, hvis man kan slibe uden at behøve at bruge en kantsliber. Derimod føles det lidt ubehageligt at arbejde på et nyslebet gulv med afdækningspapir som beskyttelse, når man er i gang med at plade op... så bedst ville måske være at vente med slibningen, til væggene er pladede...?

Ja den lille afstand til væggen du får tilbage uslebet dækker du med liste.

jeg har slebet gulv nogle gange og man kommer ikke 1 cm fra væggen med den store maskine. Man skal jo bruge kantslip. Af de i alt 5 gulve jeg har slebet i min dag så har jeg aldrig været helt tilfreds med netop kanterne, det kan ses at man har brugt to maskiner.... detaljer måske men...

Jo hvis du ikke kan holde ud, at det kan ses, at du har skiftet værktøj, så gør som du først tænkte, så du kommer ud så langt som muligt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.