Hej! Jeg låner min fyrs bruger..

Jeg er i gang med at pudse en murstok og vil senere også pudse det opmurede omkring køkkenkomfuret.

Jeg har tænkt mig en noget ujævn, passende rustik overflade. Men nu efter at have pudset et stykke af murstokken med Pudsbruk C, synes jeg, at overfladen er alt for jævn, ikke så kornet/grynet som jeg havde tænkt mig. Overfladen er mere som om den er spartlet med almindelig vægspartel. Typisk.

Dette blev gjort i går aftes, så det er ikke tørt endnu, og vi skal vande pudsen med en sprayflaske i nogle dage.

Bliver overfladen mere kornet, når pudset tørrer, fordi væsken forsvinder?

/Charlotta

Er 0-1 eller 0-3mm du har brugt? Man plejer at bruge 0-3 når man vil have en rustik følelse og glatte det værste ud, derefter tager man en grov pensel/murkost og børster overfladen (obs, inden det er tørret).

0-1 eller 0-3 er veeerkligt overkurs for mig. Ved ikke overhovedet hvad det handler om :x

På en del af overfladen ruede jeg den op med en lille smørkniv da jeg begyndte at indse at overfladen bliver alt for jævn. Og den del ser ud som jeg havde tænkt mig. Vidste ikke at der fandtes specielle værktøjer til dette!
Men da vi jo bare pudse over den jævne overflade igen og sørge for at den ruede op..........?

Eller så gør du som jeg gjorde efter at have pudset og spartlet min skorsten.
Jeg købte hvid sand og blandede det i malingen, jeg malede den med, det gav en meget flot overflade, som ser ud præcis som puds.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.