findes der noget program et sted, som man kan beregne styrken på en i-bjælke med? der findes jo sådanne programmer til limtræsbjælker.

nu har jeg løst det ved at møblere om, så åbningen er blevet mindre, & så er der en lille synlig limtræsbjælke.

spørgsmålet er nu, hvilken lofthøjde jeg skal vælge?

rummet bliver cirka 3x3m med en tværgående bjælke i loftet, der stikker ned 20cm.
den første del kan uden problemer have 240 i lofthøjde & den anden del kan have 240 tættest på bjælken, men loftet skråner, så det bliver 220 i den fjerne ende.

nu tror jeg ikke, at skrånende loft er så pænt, hvis man har fliser på væggen, da man så tydeligt kan se skråningen.

skal man sænke alt til 220 eller kun fra bjælken & udad? så vil bjælken ikke stikke ud, da loftet holder samme højde som bjælkens underkant.

Godt spørgsmål, det er nok svært at svare på, hvis man ikke har set rummet.
Min far bygger lige nu et badeværelse med taghældning, rummet er også ca. 3x3m og taget hælder fra ca. 2,20 til 2,50.
Han skal også flise hele badeværelset, men jeg tror ikke, at det vil se mærkeligt ud, derimod vil det nok blive en lidt "sjov" detalje i badeværelset.
Men det bliver måske anderledes, hvis man har en bjælke i loftet, ved ikke ???

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.