Jordgubbkiwi
Jeg har nok søgt igennem hver eneste butik og onlinebutik på nuværende tidspunkt.
Er der nogen på dette forum, som ved hvor jeg kan finde en forbindelsesmøtrik/møtrik eller hvad det nu hedder. (Har søgt på mange varianter af navne)

Den skal være m8, 35mm, rustfri. Lidt mere mod heavy duty end møbeltypen. (helst umbraco) kuplet på begge sider.
Skal være til trailer, hvor jeg skal kunne spænde fra begge sider, men den må ikke stikke ud overhovedet, derfor kuplet.

• Rund hylsemøtrik i metal med en hexagon indvendig; rustfri og designet til brug med en trailer.
  • Forbindelsesmøtrik/hylsemøtrik i rustfrit stål, m8, 35mm, med indvendig sekskant og kuplet design til slæb på trailer.
Sådanne er vel ikke ligefrem standardvarer.

Jordgubbkiwi
S Stefan1972 sagde:
Dylika er vel ikke direkte nogle standardvarer.
Nej, og derfor svære at finde.

Tænker du på en almindelig långmutter måske? Findes jo lidt her og der.

En sekskantet langmøtrik i metal, brugt til at forbinde gevindstænger eller bolte.

• Synes
Jordgubbkiwi
  • Laddar…
Jo men min pointe er jo, at alle befæstelseselementer man støder på, når man skruer, ikke er standardvarer, men lavet til noget specielt og slet ikke taget ud af nogen katalog. Er behovet nogle tusind, så er det ikke så dyrt at sætte noget i gang med tegning som grundlag. Så det, man søger eller har set et eller andet sted, findes måske kun som "originaldel". Har selv kun set sådan nogle inden for møbler og M6 som sagt........Men har også en svag erindring om noget grovere.....Har du gennemgået ikeas alle kasser?

Jordgubbkiwi
Johan Gunverth Johan Gunverth sagde:
Tænker du på en almindelig langmøtrik måske? Findes jo lidt her og der.

[billede]
Jeg har været inde på disse som en slags nødløsning.
De gamle som jeg trak løs (læs: trak i stykker) er hylse i den ene ende + bolt i den anden. Altså kun to dele. Hullet er helt rundt så disse kantede bliver i så fald en nødløsning.

Jordgubbkiwi
D Drosen sagde:
[link]

Samma artikel som du har bild på i ditt inlägg
Det är för klent material tyvärr. Dessa till möbler känner jag väl till, och har hemma.

Jordgubbkiwi Jordgubbkiwi sagde:
Jeg har overvejet disse som en slags nødløsning.
De gamle som jeg trak løs (læs: trak i stykker) er muffe i den ene ende + bolt i den anden. Altså kun to dele. Hullet er helt rundt så disse kantede bliver i så fald en nødløsning.
Der findes runde (cylindriske) på byggemarkederne, typ Hornbach og Bauhaus

Jordgubbkiwi
Findes runde (cylindriske) dito på byggemarkederne, typ Hornbach og Bauhaus
Jeg var lige på Bauhaus og fik et nej.
Hornbach findes ikke her, og får ikke noget op, når jeg søger på deres hjemmeside.

Jordgubbkiwi Jordgubbkiwi sagde:
Jeg var lige på Bauhaus og fik et nej.
Hornbach findes ikke her, og får ikke noget op når jeg søger på deres hjemmeside.
Nej, de ligger i specialsortimentet som de har i Göteborg i hvert fald. Købte nemlig sådanne skarvmøtrikker i sidste uge for at skabe et indvendigt fastgørelseselement mod en gevindstang som var indstøbt i beton.
https://www.hornbach.se/p/skarvmutter-dresselhaus-rund-8x40mm/8699833/

En rund skarvmutter, 8x40mm, anvendt som fästelement til en gängstång ingjuten i betong.

Jordgubbkiwi
Nej, de ligger i specialsortimentet som de har i Göteborg i alle fall. Købte nemlig sådanne skarvemøtrikker i sidste uge for at skabe et indvendigt fastgørelseselement mod en gevindstang, der var indstøbt i beton.
[link]

[billede]
Tak!
Jeg har sendt en mail til et par slæbeeksperter, så hvis de ikke kan hjælpe mig, bliver det at bestille en sådan her :)

De ser ud til at hedde "gänghylsa" også.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.