Hej

Har monteret en 2480 x 400 hylde og har yderligere 1350mm tilbage at lave hylder på.

Købte en 1200mm med 400mm dybde. 16 mm tykkelse. Problemet er bare, at som vægkonsollerne sidder i dag, kan man kun have 2 vægkonsoller på den 1200mm brede hylde forankret i træreglen bagved.

Det bliver 42 cm fri hylde uden støtte ud over den sidste konsol, 18cm til den anden side. Spontant føles det ikke godt med over 40cm udhæng fra sidste konsol. Vil helst ikke montere endnu en vægskenne da jeg i så fald skal montere den i gips.

Overvejer derfor nogle alternativer:
Skære 1200mm hylderne til ca. 1000mm. Så stikker de kun 20cm ud, hvilket burde være helt ok.

At købe 1800mm hylder og skære dem til 1350mm. Så kan jeg sætte en vægskenne. Problemet er bare, at konsollerne lander præcis ved hyldens ende. Måske ikke optimalt.

Tredje alternativ at montere disse hylder jeg har købt, men kun have meget lette genstande på de dele, der mangler støtte underneden. Synes dog det ser måske ikke så professionelt ud rent æstetisk.

Hvad synes I jeg skal vælge?

Alternativ fire. Skru og lim en passende tyk regel i underkanten på det udstående hyldeplanet og selvfølgelig også videre under resten af hyldeplanet. Så bliver hylden som en T- eller L-bjælke og bøjer ikke lige så meget, dvs. du kan belaste den mere. Overkursen er at sætte reglen i bagkanten, og så skrue den fast i væggen med nogle gipsankre. Eftersom disse kun skal forhindre hylden i at bevæge sig direkte nedad, vil de være tilstrækkelige.

Et alternativ er at købe et tophængt system fra elfa. Så burde det ikke være så svært at kunne fastgøre ordentligt i reglene.
Tophængt er en af de måder, du kan montere Klick-in systemet på. Alt hænger da på bærelisten. Skru bærelisten fast i væggen. Hæng ophængsskinnerne på bærelisten og klik indretningen fast ved hjælp af konsoller. Vælg den indretning, du har brug for, at kunne opbevare f.eks. dit tøj, dine opbevaringsgenstande eller dit vasketøj. Eftersom Klick-in systemet kan måltilpasses når du tophænger det, passer det i princippet i alle rum, hvor du har en væg at skrue i. Og det eneste du behøver at skrue i væggen er bærelisten.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.