Hej,

Jeg har en centerhøjttaler i et 5.1 lydsystem, som skal vinkles ned mod "sweetspot". I dag ligger den på en tilpasset Elfa hylde, og jeg vil gerne undgå at skrue i centerhøjttaleren så vidt muligt.

Gættemæssigt skal højttaleren vinkles 30 grader, men det skal være muligt at justere det på en eller anden måde, fx med skrue eller forskellige størrelser klodser. Løsningen skal først og fremmest være sikker, så der ikke er risiko for, at den falder ned.

Sådan ser det ud i dag: https://imgur.com/a/58avLce

Forslag?

Jeg ville nok have undladt hylden og kun haft konsoller.
Byttet til lidt længere som stikker ud lige foran højttaleren og lavet en lille kant forrest, kun et par millimeter, for at den ikke skal falde af (formentlig skal man male op efter en sådan operation) enten mere materiale eller skåret i konsollen for at få det til at fungere.
Derefter ville jeg have brugt de bagerste skruehuller til pladen med skive og møtrik og skrue for at kunne justere bagkanten.
Alternativt prøve sig frem med stykker og lave et stykke at lægge der, når man er tilfreds med vinklen.

• Synes
ricebridge
  • Laddar…
Der findes skrå konsoller til Elfa vægbeslag. Start med det og find ud af en eller anden form for beslag til højtaleren, f.eks. som beskrevet ovenfor.

Søg på højttalerholdere, findes meget og i forskellige udformninger, kan også modificeres.

En radikal idé er faktisk at sætte kiler med den rette vinkel på hylden, et par tre stykker afhængig af hvor bred højttaleren er, eller vinkle hele hylden. Så fastgør du højttaleren på kilerne/hylden med selvklæbende velcrobånd. Det er slet ikke så dumt, som det måske lyder, det bruges allerede i dag til lignende applikationer.

Der findes også dobbeltklæbende byggetape, som er meget stærk, som også burde virke, i det mindste hvis højttaleren ikke er for tung.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.