Hej,

Jeg har for nylig købt en nyproduktion, hvor jeg har valgt en bordplade af stensammensætning. Det, der bekymrer mig, er monteringen af bordpladen. Hvorfor skærer man den ved induktionskogepladen? (0,5 cm inden for kanterne på induktionskogepladen) Vasken er jo ikke skåret, men har et helt stykke plade omkring sig. Er dette sådan, man gør? Det virker synd at skære en del af en hel bordplade for at få en induktionskogeplade på plads... Jeg håber, I forstår, hvad jeg mener. Tak på forhånd for en slags forklaring på, hvorfor dette gøres.

Senest redigeret:
Mener du, at de laver en samling ved kogepladen? Det ville jeg ikke acceptere, bed dem om at skære ud til kogepladen, ikke kappe, for at få samlingen længere væk, men på den anden side plejer man ikke at ville have samlingen mellem vask og kogeplade.

Senest redigeret:
Plejer jo at afhænge af, at pladerne har en maks længde, og hvis pladen skal være længere end den maksimale længde, der fremstilles, plejer nok samlingen forsøges at lægges der, hvor den ses mindst. En lang samling midt på pladen ses jo mere end to små korte stykker ved kogepladen.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Ja, ja længden kan måske være et problem. Hvorfor sagde de ikke det skulle være det? Den er ret lang. Dog er det lidt mærkeligt, eftersom det er komposit hvilket ikke er et helt stykke sten, men limet knust sten som jeg har forstået det. Så er det en dobbeltskarv hvilket heller ikke er logisk...

Vægten og længden hænger sammen, besværligt med fragt og svært at få lange længder ind i visse hjem gætter jeg.

Har set dette ret ofte, det er vel for at spare en del på materialomkostningerne. Tjek at den er plan derefter bare. Det bliver grimt, hvis kogepladen ligger og svæver i luften på den ene side på grund af dette.

Tak for svarene! Tilsyneladende var det sådan, man gjorde, men de fik faktisk tilbagemelding på fugerne. Man kunne nemt rykke på delen nedenunder kogepladen, hvilket jeg ikke syntes var i orden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.