Er ved at arbejde med store glaspartier, der har brug for kærlighed. Når det er slebet, får det cirka den gulbrune farve, som vi ønsker at have.

Men når jeg olier det med teakolie, bliver det rødt, rødbrunt.

Er det bare at acceptere situationen, fordi det afhænger af træet? Eller findes der en olie, som ikke farver på den måde så at sige?

Første billede længst til højre, helt behandlet én gang. Det ved siden af delvist, som man kan se.

Sidste billede eksempel på
Hvordan vi havde tænkt os, at det skulle se ud.

• Træplanker med forskellige nuancer; til højre helt behandlet med teakolie, midten delvist, og længst til venstre ubehandlet. Svamp til venstre.
  • Trælister liggende på et klinkegulv ved siden af et vindue. Enkelte lister er delvist olieret og viser en rødbrun nuance, mens andre er ubehandlede.
  • Indendørs rum under renovering med store glaspartier mod en have. Træpaneler og værktøj ses på gulvet, pejs og planter i hjørnet.
  • Træramme af et vindue med glas og udsigt til grønne træer udenfor. Vindue med isolerglas og glasdelende sprosser.
Hej!
Teakolie indeholder næsten altid farvepigmenter, så prøv med en farveløs træolie i stedet.

Lasse

Det gjorde jeg, men det blev ingen forskel. Træet har den farve. Nu har vi vænnet os til det og kan ikke forestille os at have det på en anden måde.

• Stort vindue med træramme, udsigt til have med græs og træhegn. Indvendigt er der spisebord, stole og planter i vindueskarmen.
Satsuki
Dr Benz Dr Benz sagde:
Det gjorde jeg men det blev ingen forskel. Træet har den farve. Nu har vi vænnet os og kan ikke tænke os at have det på anden måde.
Mega flot!!!
Teak er jo rødt og når man olierer forstærkes den naturlige rødme selvom olien er farveløs.

Tak. Præcis det er jo sådan. Det var bare, at vi havde set teakvinduer, som var lysere, lidt mere i det eg-agtige hjørne, og det var dét, vi var indstillet på.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.