Hej, har sat gips i loftet og derefter pudset med gips. Tæt på hvor en af skruerne til gipspladen sidder, er der kommet en rød plet. Har lagt to lag puds men stadig lige tydelig.

Der sidder altså flere skruer i gipspladen men kun dette sted har fået den røde plet. Gipset er skruet i en træstolpe.

Nogen der har et godt gæt om hvad der sker?

• En rød plet på pudset loft nær en skrue i gipspladen, omgivet af hvide overflader.
  • Loft med gips og hvidt pudslag viser en enkelt rød plet nær en skrue, omgivet af flere skruer uden samme misfarvning.
  • Loftet med gipsskruer og puds viser røde pletter nær skruer. Flisebeklædning og rør synlige. Underlag træramme, mulig materielreaktion.
Det kan være rustgennemslag, det behøver nemlig ikke blive rustfarvet. Kan skruen røre noget, der får den til at ruste galvanisk?

pacman42 pacman42 sagde:
Det kan være rustgennembrud, det behøver nemlig ikke blive rustfarvet. Kan skruen røre ved noget, der får den til at ruste galvanisk?
Hvad jeg ved, så rører den kun ved gipspladen og træreglen. Ved du, hvordan jeg kan male over den plet?

O Otto J sagde:
Hvad jeg ved, så rører den kun i gipspladen og træreglen. Ved du, hvordan jeg kan male over den plet?
Spærrfarve.

• Synes
Otto J
  • Laddar…
Din lokale velassorterede farvehandel har pletisoleringsspray i spraydåse, guld at have hjemme👍🏻
Bor du i Göteborg, anbefaler jeg Ljungdahls farve, som har 3 butikker i Göteborg-området, der har den.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.