Hej!
Jeg er i gang med at renovere vores nye rækkehus og har brug for nogle tips -
Har 2 rum imellem, der er delvist adskilt af et garderobeskab. Jeg har vendt garderoben for at lave en walk-in closet i det andet rum.
På billedet skal det blive vores soveværelse.
Den væg skal fyldes ud og se flot ud til soveværelset. Mit spørgsmål er, hvordan I nemmest ville tackle dette?

Min tanke er at sætte en mdf-plade eller gipsvæg - spartle - tapetsere og male. Dog, hvis vi lægger en gipsvæg der, vil det bule lidt ud.

• Væg under renovering med åbne rammer, klar til beklædning i soveværelse, dør til venstre, lyse vægge, brunlig gulvbelægning.
A Aiglebak sagde:
Hej!
Jeg er i gang med at renovere vores nye rækkehus og har brug for nogle tips -
Der er 2 rum, der adskilles en del af en garderobe. Jeg har vendt garderoben for at lave et walk in closet i det andet rum.
På billedet skal det blive vores soveværelse.
Den væg skal fyldes og se pæn ud for soveværelset. Mit spørgsmål er, hvordan I nemmest ville tackle dette?

Min tanke er at sætte en mdf plade eller gipsvæg - spartle - tapetsere og male. Dog, hvis vi lægger gipsvæg der, vil det bule ud en del.
Krydsfiner plade måske?

BirgitS
Findes der også tynd masonit.

• Synes
Aiglebak
  • Laddar…
Hvordan er resten af væggen konstrueret?

• Synes
Aiglebak
  • Laddar…
useless useless sagde:
Hvordan er resten af væggen konstrueret?
Gipsvæg og regel

Jeg havde taget gipsen ned fra resten af væggen, sat lister på reglarne så alle ender på samme niveau og sat nyt gips op. Men alt afhænger jo af hvilken ambitionsniveau man har. Den skrabede variant er at gipse over hullet, male/tapetsere i en afvigende farve og kalde det en fondvæg...

• Synes
ylven og 2 andre
  • Laddar…
useless useless sagde:
Jeg havde taget gipset ned på resten af væggen, lavet afstandsstykker på reglerne så alle ender på samme niveau og sat nyt gips op. Men alt afhænger jo af, hvilken ambitionsniveau man har. Den billige løsning er at gipse over hullet, male/tapetsere i en afvigende farve og kalde det en fondvæg...
Tak for svar🙂
Jeg vil ikke kunne fjerne hele væggen og gøre gavn -

Men det er muligt at flytte garderobestammerne frem, tror du jeg burde gøre det for at få ind gipsskive, så det sidder jævnt med væggen?

Tænkte du sætte gipspladen i de løse garderober? Ikke overvejet at sætte regler?

• Synes
Aiglebak
  • Laddar…
useless useless sagde:
Tænkte du at sætte gipspladen i de løse garderober? Har du ikke overvejet at sætte reglar?
Ja det tænkte jeg, men det er måske ikke så smart at gøre det? Den forrige ejer havde nemlig gjort sådan.

A Aiglebak sagde:
Ja det tænkte jeg, men det kanske ikke er så smart at gøre? Den forrige ejer havde nemlig gjort så.
Jeg kan bare skubbe skabe frem så meget, et par cm

BirgitS
Hvad er det for niveauforskelle nu?

Væggen vil sprække, når man bruger klædeskabet fra den anden side. Jeg ville have reglet op og derefter gips.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.