Forudsætninger:
Skal opsætte et lille loft for at montere loftsbeklædning. 1,6 x 1,1m
Sænke mindst 4cm (på "indersiden").
Bruge gips
Betonloft og gipsvægge

Spørgsmål:
Stålreglar på længden CC 30? Spring sidekanterne over?
Eller bygge ramme i væggen og fastgøre der?
Hvilke stålreglar er beregnet til lofter, alle?

Andet? :D

Kom med jeres bedste tips! :geek:

Tekniker Tekniker sagde:
Forudsætninger:
Skal regulere op et lille tag for at sætte indvendigt tag. 1,6 x 1,1m
Sænke mindst 4 cm (på "indersiden").
Bruge gips
Betontag og gipsvægge

Spørgsmål:
Stålregler på længden CC 30? Springe langsiderne over?
Eller bygge ramme i væggen og fastgøre der?
Hvilke stålregler er beregnet til tag, alle?

Andet? :D

Kom med jeres bedste tips! :geek:
45 sk på væggene og 25 mm sekundærprofil på kortlængden. Så behøver du ikke at hænge det op i betontaget. Eller du kan sætte en bøjle midt på i en eller 2 hatteprofiler, hvis du er af den nervøse type.

I Installation sagde:
45 sk på vægge og 25mm sekundærprofil på kort længden. Så behøver du ikke hænge det op i betontaget. Eller du kan jo sætte en hængsel midt på i en eller 2 hatprofiler hvis du er af den nervøse slags.
Er ikke specielt nervøs, men vil gerne have det godt.

Du mener, at man kun behøver at fastgøre langs alle vægge? Så forsøge at smide en plade op i ét stykke? Ingen risiko for, at den bøjer?

Skal kun have 2 spots og transformatorer, ellers ingen speciel vægt.

Tekniker Tekniker sagde:
Er ikke specielt nervøs men vil have det godt.

Du mener, at man kan klare sig ved kun at fastgøre langs alle vægge? Så prøve at slå en plade op i et stykke? Ingen risiko for at den buer?

Skal kun have 2 spots og transformatorer, ellers ingen særlig vægt.
eller lav en samling på midten og spartl. Lidt mere arbejde, men meget nemmere at arbejde med.
Hvis man vil have det rigtig godt, bruger man dobbelt gips

Så disse to ?

Ser kun ud til at have gipsvæg, så skruves i væggen med rawlplug og skrue hver 20 cm?

Føles som om en sekundærregel bør være meget stabil med tanke på folderne og min korte afstand. Så tror jeg springer over at sætte noget i loftet. Sætter disse CC 30, så bør gipspladen være glad.

Primær regel fra Norgips, 45x3600 mm, bruges til gipsvægge. Vist i profil til montering med skruer og plugs hver 20 cm, som diskuteret i indlægget.
En hvid metal sekundærregel fra Norgips 25/85, bruges til at støtte gipsvæggeskruer med plugg og skruer.

Tekniker Tekniker sagde:
Så disse to?

Ser ud til kun at have gipsvæg, så skrues i væggen med plug og skrue hver 20 cm?

Føles som en sekundærregel bør være meget stabil med tanke på folderne, og min korte afstand. Så tror jeg, jeg springer over at sætte noget i loftet. Sætter disse CC 30, så bør gipspladen være glad.

[billede]
[billede]
det er nok med skrue i gipsen. Der sidder jo lister på 45 cc sandsynligvis. Er det tæt på loftet, så sidder der en skp der. Mindst 25mm høj.

• Synes
tergo og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.