Er i gang med at pifte et rum op, dette rum er sikkert 100 år gammelt da det blev bygget i 1920'erne.

Har et lille dilemma her, dårlig økonomi og ikke lyst til at lave hele væggen om. Der er et stykke på cirka 60 cm som er en gammel brændeovn (på den anden side).

Her var der en garderobe før.

Hvordan fastgør jeg denne gipsplade her? Er der skruer tilpasset til dette?

På gipspladen skal der sidde renoveringstapet senere.

Gul er reglar, rød er beton/mørtel

• Gipsplade monteret på en væg med markerede linjer i gul (reglar) og rød (beton/mørtel) i et rum fra 1920'erne.
Lime med PL400/600 fungerer så godt som helst.

richardtenggren
Gipsputs fungerer vel også, jeg mener det står om at lime gipsplader på posen :)

T
Hvis jeg havde dårlig økonomi, ville jeg nok ikke gå efter renoveringstapet, den er vel ret dyr? Det bliver bedre og er ikke skidesvært at spartle.

Første gang jeg satte ny gips op, gjorde jeg det samme og satte renoveringstapet, tænkte at det ville blive bedre end at spartle. Åh, hvor tog jeg fejl.

En sæk gipsputs fungerer perfekt, det sidder hvor godt som helst. Den resterende del af sækken kan du bruge som spartelmasse i samlingerne, det gjorde i hvert fald jeg med godt resultat.
Jeg limede papirsstrimmel med vævlim i hver samling på gipspladerne, derefter gipsputs på.

Denniis Denniis sagde:
En sæk gipsmørtel fungerer perfekt, det sidder hvordan godt som helst. Resterende del af sækken kan du anvende som spartel i samlingerne, det gjorde jeg i hvert fald med godt resultat.
Jeg limede papirstrimmel med vævlim i hver samling på gipspladerne, derefter gipsmørtel på.
Blev det ikke frygteligt besværligt at slibe? Gipsmørtel er meget hårdere end spartel.

Z ZipLock sagde:
Blev det inte fruktansvärt jobbigt att slipa? Gipsputs är mycket hårdare än spackel.
Det var knapt nå at slibe. Havde jeg tapetseret så havde jeg ikke behøvet at slibe overhovedet. Men jeg brugte slibemaskine og det gik glat, måske er det hårdt hvis man skal slibe meget i hånden.

J
En skorstenfejer kan nok have meninger om en del af en skorsten bygges ind (hvis den er i brug)

Jeg ville have undladt gips på den væg og brugt gamle metoder.

• Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
J JohanLun sagde:
En skorstensfejer kan nok have meninger om en del af en skorsten bygges ind (om den er i brug)

Jeg ville have undladt gips på den væg og kørt med gamle metoder.
Hvad skulle skorstensfejeren have for mening om det mener du? Jeg kan ikke læse nogen steder, at man ikke skulle kunne lime gips på skorstenen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.