C
Jeg er i gang med at bygge et drivhus/orangeri og overvejer, hvordan jeg skal fylde tomrummet, der kan ses på jordniveau mellem fundamentet og L-støtten.

Baggrund: Vi startede med at sætte L-støtte omkring terrassen og fyldte/pakkede derefter med 0/32 skærver. Ovenpå det lagde vi en ramme med skalblokke og støbte med beton, så det blev et fundament til drivhuset. Derefter murede vi med lecablokke oven på betonrammen.

Spørgsmål: Hvis jeg fylder med grus i tomrummet, bliver der jo en del hulrum mellem stenene. Om vinteren er der risiko for, at 0/32-bunden er frossen og ikke slipper vand igennem, så fyldes renden med grus op med vand, som fryser. Kan dette sprænge betonrammen?

• Murstensvæg i opbygningen af et væksthus. L-støtte og tomrum mellem grund og L-støtte fyldt delvist med grus. Udeområde med læhegn og græs.
C
Jeg indser, at spørgsmålet måske var lidt skræmmende, at ingen rigtig vil have ansvaret, hvis man siger noget forkert. Men alle tanker og idéer er velkomne – hvad skal jeg gøre med dette tomrum? :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.