Hej :)

Jeg har et rimeligt nyt køkken, hvor desværre flere bagstykker er faldet af. Prøvede at købe nye, men at sætte dem ind i færdigmonterede skabe er næsten umuligt, og de gik i stykker eller faldt lige ned, fordi intet holder imod.

Så jeg vender mig til dette fantastiske forum for tips. Her har I en smagsprøve:
Indvendigt billede af et køkkenskab med manglende bagstykke og synligt beslag.
 
Umulig opgave, hvis det er i så lille et rum. Men hvorfor? Spørg din tidligere formand måske, ham der var verdensmester i alt ;)
 
  • Haha
  • Synes
Dowser4711 og 2 andre
  • Laddar…
P
SnällKyckling SnällKyckling sagde:
Hej :)

Jeg har et ret nyt køkken, hvor desværre flere bagpaneler er faldet af. Jeg prøvede at købe nye, men at sætte dem ind i færdigsamlede skabe er næsten umuligt, og de gik i stykker eller faldt lige ned, fordi intet holder dem oppe.

Så jeg vender mig til dette fantastiske forum for tips. Her har I en forsmag:
[billede]
Aj da. Ville have sat en ramme af det billigste lortetræ, jeg kan finde, længst inde, og så banket/skruet/limet nye plader op.

Alternativt tage stammerne ned og montere bagfra, men det kan jo være svært nogle gange.
 
  • Synes
SnällKyckling
  • Laddar…
Fjern skabet og monter bagstykket på den måde, det er tænkt, samt søm bagstykket fast.
 
Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Umulig opgave, hvis det er i et så lille rum. Men hvorfor? Spørg din Fd formand måske, han som var verdensmester i alt ;)
Hahah han er sporløst væk ingen ser ham længere.
 
  • Synes
och en till
  • Laddar…
yoloboi sagde:
Aj da. Havde sat en ram af det billigste skodtræ jeg kan finde længst inde, og så banket/skruet/limet op nye plader.

Alternativt tage ned stammerne og montere bagfra, men det kan jo være svært nogle gange.
Jeg kan godt lide idéen med ramme stærkt. Skal jeg så skrue rammen mod stommen og derefter sømme/lime masoniten mod den?

Skal gøre det her til hobbyprojekt måske indsætte nogle farverige bagstykker.
 
P
SnällKyckling SnällKyckling sagde:
Jeg kan virkelig godt lide ideen med rammen. Skal jeg så skrue rammen mod stommen og derefter sømme/limme masoniten mod den?

Jeg vil måske gøre dette til et hobbyprojekt og indsætte nogle farverige bagstykker
Ja, præcis. Du kan også overveje vinkeljern, det ser lidt b ud, men du vinder et par cm dybde (afhængigt af hvordan dine skabe er bygget).
 
Jeg ville have ladet det være, hvis du sætter en ny bagplade i, vil du ikke kunne flytte hylderne senere.
 
J
Det der sker jo også på IKEA hylder. Det er en af manglerne ved spånplader med masonitbagside. Det ser ud til, at der findes forskellige modeller, nogle er mere sømmede end andre, andre er bare skudt ind i rammen. Jeg tror ikke, det er muligt at gøre pænt uden at tage skabene ned. Spørgsmålet er, hvor i livscyklussen du er. Er køkkenet 3 år gammelt, og du har tænkt dig at have det i 10 år mere, eller er det 10 år gammelt, og du har tænkt dig at have det i 3 år mere? I det sidste tilfælde ville jeg helt enkelt sætte tallerkenerne ind og derefter forsøge at glemme det hele... :D
 
P pjkw sagde:
Jeg ville have ladet det være, hvis du sætter en ny bagbeklædning, vil du ikke kunne flytte hylderne senere.
Rigtigt, jeg tænkte ikke på det! Åhh hvor besværligt.

J JohanLun sagde:
Det der sker jo også på IKEA hylder. Det er en af manglerne ved spånplader med masonitbagside. Der synes at være forskellige modeller dog, nogle er mere sømmede end andre, andre er blot skubbet ind i rammen. Jeg tror ikke, det er muligt på en pæn måde uden at tage skabene ned. Spørgsmålet er, hvor i livscyklussen du er. Er køkkenet 3 år gammelt, og du har tænkt at have det i 10 år mere, eller er det 10 år gammelt, og du har tænkt at have det 3 år mere? I det sidste tilfælde ville jeg simpelthen have sat tallerkenerne ind og så forsøgt at glemme det hele...
Livscyklussen er lige begyndt 6 måneder 😞
 
  • Synes
JohanLun
  • Laddar…
J
SnällKyckling SnällKyckling sagde:
Juste tænkte ikke på det! Åhh hvor besværligt.

Livscyklen har lige startet 6 måneder 😞
Jeg ville i så fald reklamere. Har I købt på IKEA og monteret selv? Fulgt instruktionerne? Måske kan I få nyt materiale, afslag i pris osv. Hvis nogen andre har monteret, ville jeg reklamere til dem. Så må de tage skabene ned.

Jeg har selv massive trærammer, der er pladsbygget, de falder ikke af, men de er sikkert et helvede at tage ned. Men jeg satte en IKEA køkkenmodul i vores kælderforrådsrum, og der tager det jo et kvarter at tage et skab ned, det hænger på en skinne. Jeg ville absolut tage det fra bagsiden og sørge for at få noget "hjælp" til at løse det, især hvis I ikke har monteret selv. Er det underskabene, så er det vel sværere at løsne. Men tager man et skab ad gangen, burde det vel også kunne lade sig gøre der?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.