Jeg har en lille overvejelse omkring, hvordan jeg skal håndtere denne væg. Som I kan se, går der en skråstiver tværs over væggen.
Jeg har tænkt mig at indsætte et vindue på venstre side og en dør på højre side.
Hvordan synes I, man skal gøre for at erstatte skråstiveren? (På den modsatte væg (bag ryggen ved fotograferingen) er der heller ikke plads til en skråstiver der.)
Du kan slå små skråstivere oppe i begge hjørner og også i hjørnerne nederst. Også oppe på stolpen, der står i midten, kan du lave små stræbrædder øverst.
Det skrues med ankerskrue i alle regler det passerer, helst i ca 45° vinkel over væggen.
I dit tilfælde måske i et X mellem dør og vindue.
Og skru det ordentligt i syld og hanebånd.
Tag det grovere hulbånd for en sikkerheds skyld på en stor lade.
Ok, men holder det virkelig? Fx en sømplade kan jo klare det uanset hvilken retning det kommer til at ske. Et bånd er vel bedst til at holde, hvis det udsættes for en trækkende kraft og ikke en trykkende? (Måske er det bare mig, der går for hårdt til værks, når jeg bygger, men vil gerne have det rimeligt stabilt ;-) )
Ok, men holder det virkelig? Fx en spikerplate klarer jo af uanset hvilken retning det vil skæve hen. Et bånd er vel bedst at holde i, hvis det udsættes for en trækkende kraft og ikke en trykkende? (Måske er det bare mig, der overdriver, når jeg bygger, men vil have det hyffaat stabilt ;-) )
Jo, båndene skal altid sættes i kryds. Med regel kan det være nok med en.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.