Hej!

Ved nedrivning af gammelt tapet opdagede vi en stor sprække mellem pladerne i hjørnerne. Med hvad ville I fylde hulrummet, der ses på billedet?

• En stor sprække mellem vægplader i et hjørne tydeliggøres efter tapetfjernelse.
  • En stor revne mellem to vægplader i et hjørne, med et målebånd, der viser bredden af revnen.
Hvad skal I beklæde væggen med?

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Hvad skal I beklæde væggen med?
Vi har tænkt os at bruge renoveringstapet og male ovenpå det.

Hvor dyb er sprækken? Måske fylde med målerfugemasse.

Spartel, slibe, malerfuge...

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Hvor dyb er sprækken? Måske fylde med malerfuge.
Som dybest 4 cm. Tænker mest på, hvad der bliver mest stabilt, inden jeg skal spartle hjørner med papirtape. Træls hvis det revner.

Ser fra tidligere arbejde, at der er en form for hvid masse fyldt i sprækken, men det er tørret og faldt bare ud, da vi tog de tidligere tapeter ned.

Skip malerfuge, hvis du har tænkt dig at bruge papirstrimmel, bare lim den fast efter du har spartlet i hulrummet.

Mazen Mazen sagde:
Spring malerfug hvis du har tænkt dig at bruge papirstykke, bare lim det, efter du har spartlet i hulrummet.
Okay, har du nogen erfaring med hvor dybt det går at spartle? Er det almindelig vægspartelmasse! Eller findes der en særlig type?

Ralleman88 Ralleman88 sagde:
Okej, har du någon erfarenhet hur djupt det går att spackla? Är det vanlig väggspackel! Eller finns det någon speciell typ?
Almindelig medium spartel er fint nok.. synker en del, så det kan være nødvendigt med to omgange.

Jeg ville trykke i gipsputs (eller husfix) så det er hårdt. Når du lægger renoveringstapet, skær den op i hjørnet og derefter latexfyld før du maler.

C
Jeg har med god succes fyldt sådanne brede sprækker med fugeskum.
Forudsætningen er, at pladerne sidder fast, så skummet ikke finder vej ind et sted og presser pladen ud.

Skummet svulmer selvfølgelig meget op, så sørg for at maskere ordentligt, så det ikke klistrer sig fast på ydersiden eller på gulvet for den sags skyld.
Så er det bare at skære rent, når det er tørret ordentligt.

• Synes
Dilato
  • Laddar…
Bundliste og akrylfugemasse

Er det masonitvægge?

Jeg har kørt lignende med fugemasse købt på byggmax, det er lidt sløseri med fugemasse måske, har dog fungeret meget godt. Så strimmel og spartle og malet. Har overlevet siden sensommeren til nu. Ikke en eneste revne endnu :crysmile:

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.