Jeg kan ikke tolke, hvad skillevæggene består af, om det kun er beton eller om der også er gipsplader.
tegningerne er fra 1971 for en flerboligbygning.
Plantegning fra 1971 af en lejlighedsbygning med detaljer om armering og vægge. Kan vise beton eller gipsvægge.

Taleb Taleb Taleb Taleb sagde:
Jeg kan ikke tolke hvad skillevæggene består af, om det er kun beton eller der findes gipsplader også.
tegninger er fra 1971 for en flerbolighus.
[billede]
Har du ikke den tekniske beskrivelse?
Der plejer det at stå mere detaljeret

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Men man plejede ikke at sætte gipsplader udenpå betonvæggene. Derimod kan nogen jo have sat det op senere for at få glattere vægge.

• Synes
tergo
  • Laddar…
Hvad der kan anbefales at gøre for bedre lydisolering i dette tilfælde

BirgitS
Isolere mod hvilken slags lyd, støj udendørs, naboer over, under eller på siden af samt hvilke lydniveauer gælder det?

• Synes
Tompafix
  • Laddar…
findes der nogen regel, der siger, at man skal opfylde nutidens krav til lydisolering ved en standardforhøjende renovering, fx. BBR

BirgitS
Hvad har dette med lydisolering at gøre med dit tidligere spørgsmål om der er gips på væggene?

Man kan renovere som man vil, forbedre og lave om på noget uden at lave om på alt. Men præcis hvad angår lejeboliger og huslejestigninger, så er dette nok ikke det bedste forum, da det primært er folk, der ejer deres bolig, der findes her. Lejernes Landsorganisation ved nok bedre.

Jeg kan ikke fortolke hvad består skillevægge af, om det er bare beton eller der findes gipsskiver også.
tegninger er fra 1971 for et flerbostadshus.
[billede]
Alle vægge med tykkelse 150 er beton. Også dem med cirklerne i.

finns det noget regel som siger, at man skal opfylde dagens krav for lydisolering ved en standardforbedrende renovering, fx. BBR
Ja det står i BBR. Kapitel 8.1.1 om jeg husker rigtigt

• Synes
Taleb Taleb
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.