Hej!

Jeg totalrenoverer en villa og sætter bl.a. ny dampspærre på ydervæg.

Jeg vil sætte gips på bestående spontet panel, der sidder som loft. Der er dog en del huller i panelet, hvor elrør er kommet ned. Man ser ud til at have savet 100mm huller for at få et kabelrør ned.

Nu undrer jeg mig over, hvordan jeg bedst muligt tætner disse huller.

Er det bare at lave det hårde arbejde, op på loftet og rive isolering væk for derefter at tape med grøn tape?

Hvor vigtigt er det, at intet hul bliver overset og ikke bliver tapet?

Huset er bygget 79.
 
Jeg har selv tapet med sådan aldersbestandig tape i disse tilfælde. Noget lille hul her og der gør nok ingen forskel?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.