Der er en revne i betonpladen, hvorigennem vand drypper, når det regner. Oversiden er udendørs.
Fik et forslag fra et betonfirma om at tætne med et eller andet epoxysystem. Men tilbuddet var superdyrt.
Er det noget heksekunst? Hvordan gør man?

Revnerne injiceres med epoxy, usikker på hvordan det gøres i praksis. Er det muligt at lægge et tætningslag ovenpå i stedet?

Senest redigeret:
Karrock
Det burde være epoxy eller polyurethan, som de har tilbudt. Er det virkelig revnen, der er problemet? Ikke noget tæt lag? Er det i Sverige?

Dette er i Sverige. Man har lagt et Schönox-tætsystem (blå måtte) før klinker. Det var for 12 år siden. Desværre har udførende kammet fliseklæberen tværs mod faldet, så vand har samlet sig under fliserne og ikke kunnet løbe af.
Jeg tror i dette tilfælde skal man lægge fliserne i jævnt mørtel, uden kamning.
Men nu har vi sprækken.

Karrock
Netop ordvalget heksekunst er jo sjovt... Injektering i bjerg er historisk blevet beskrevet som sortbøger af professorer i geologi/grundvand.

Epoxy og PUR kræver særlig beskyttelsesudstyr, hvis det skal håndteres seriøst, hvilket rimeligvis driver prisen op.

Har ingen egen erfaring med betonreparation. Men det er aldrig hundrede procent sikkert at få ind midler, uanset hvad, helt dækkende i en revne.
Måske opregne en risikofaktor og sammenligne med, hvad det koster at omlægge overfladen med nyt tætningslag?

Eller, kan også være værd at prøve hjemmefikse med fugeskum og huller boret skråt ind i revnen (prøvningstrykpumpe og cement er en anden variant, eller en større sprøjte og epoxy efter at revnen er tapet en tredje)

Jeg har en hårstrå-tynd revne i en altan, trænger ind fugt ved regn og sne. Blev anbefalet dette for at tætne:
https://www.mapei.com/se/sv/produkt...oduktlista/produktbeskrivning/mapepoxy-bi-imp

Læser man databladet ville dette eller noget lignende måske kunne være det du har brug for.

Har dog ikke haft tid til at gøre det endnu. Selv om der står "til professionel brug", burde det være muligt at gøre det selv, hvis man tænker sig lidt om.

F fallskydd sagde:
Jeg har en hårstrå-tynd revne i en altan, hvor der trænger fugt ind ved regn og sne. Blev anbefalet dette til at tætne:
[link]

Hvis man læser databladet, kunne dette eller noget lignende måske være det, du har brug for.

Har dog ikke nået at gøre det endnu. Selvom der står "til professionel brug", burde det være muligt at gøre selv, hvis man tænker sig godt om.
Tak, det lyder godt. Spørgsmålet er bare, hvordan man bedst applicerer det, så det ikke bliver spildt arbejde.

Det står en del i databladet, under Applicering.
Jeg ved ikke præcis, hvad du har for forhold, men selv tænker jeg:
* tætte/tape under og sider
* maskere ved siderne af sprækken
* læg streng epoxy over sprække, evt. med sprøjte og nål
* lad synke ind, fyld op
* gentag indtil det ikke synker væk
* skrab langs m overfladen.

Det ser ud til, at den skal suge godt ind i sprækker ned til 0,1mm
Men har som sagt ingen erfaring selv endnu...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.