Hej

Jeg skal sætte planker eller råspont op på en væg i den mindste drengs værelse. Værelset er dog meget lille, så jeg vil ikke have, at det skal bygge for meget. Vi tænkte at bruge planker med en tykkelse på 19 mm lodret og så bruge de samme planker vandret i loftet/midten/gulvet som reglar.

De "reglar" ville "bare" bygge 19 mm, men kan jeg komme endnu lavere ned? Man kan jo altid sætte sponten med PL, men så skal man rive væggen ned, hvis man en dag vil tage det ned.

Har I nogle tips til at lave reglar med meget lille byggedybde? Eller skal jeg være glad, hvis jeg kan nøjes med "bare" 19 mm?

Tak!

/Johan

Du har ikke sådan held, at du har liggende reglar i væggen? Ellers kan du save til plyfa strimler og skrue fast liggende på væggen, men så bygger du væggen ud 12 mm til. Ellers er det nok lim eller rive bort gipsen, der gælder.

Held og lykke

Antog at det var noget sådan... Det bliver nok 3 stk liggende planker/råspont som reglar. Bygger da 19 mm.

At have 19 mm som regel, tror I, at det er for tyndt? Jeg skal sømme, ikke skrue. Er der risiko for, at sømmet kryber ud, når der er så lidt materiale, det sidder i?

Tak!

/Johan

Det er roligt... kør med galvaniseret spik så bliver det kanon..

/kimpo

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.