Skal renovere et mindre badeværelse, spånplade, flydebeton, klinker. Når jeg har revet ned, ser jeg, at der kun er gamle bjælker, som ligger på ca. cc 75, og mellem reglarne er det 60 cm.

Hvordan skaber jeg nemmest cc 30 for Jafo monteringsplade 2? Er det tilstrækkeligt med kortlinger, der skaber cc 30?

Kan jeg sætte reglar på siden for at skabe cc 60? Vil ikke bygge i højden, da det hæver gulvniveauet for meget.

Næste spørgsmål gælder, at der i dag har stået vaskemaskine på dette gulv, og når den centrifugerer, ryster hele gulvet. Under er der kælder, som ikke bruges til beboelse. Jeg tænker, at jeg kan montere en regel tværs over gulvbjælkerne nedenfra med nogle stolper for at forstærke konstruktionen yderligere. Er det en god idé, og er der noget specifikt, jeg bør tænke på?

Gulv under renovering viser blotlagte træbjælker med et målebånd på tværs og rester af isoleringsmateriale og byggeaffald.

Spontant lyder det ikke som en god idé med klinker på det gulv. Det lyder som at vaskemaskinen kan ryste fliserne løs. Plastgulv ville være mere sikkert. Huset ser desuden ældre ud, hvilket indebærer risiko for bevægelser.

Jeg tror at kortlingar mellem reglarna og dobbelt skrue-limmet gulvspån stabiliserer gulvet meget.

Det er meget let at komme til nedenunder kælderen og montere støtter. Ca. 2m loftshøjde i kælderen. Gør de meget nytte, hvis man monterer disse i spænd med donkraft?

Vil helst ikke lime dobbelte 22mm gulvspån, da det bygger for meget på højden.

Er det almindeligt at man slår lægter på siderne af de gamle for at skabe cc60 og et jævnt lægtesystem?

Lidt akut nu kan man tænke sig at kun korte de gamle bjælker cc 45 med 120x45 regler MED BJÆLKESKO?

Skruer jeg så bjælkeskoene direkte i den gamle bjælke, eller skal jeg fastgøre en ny bjælke langs med de gamle for at få en plan overflade først?

Hvilken vej bør spånplade monteres på?

Gulv vil også blive støttet med en tværgående bjælke og 3 stolper nedefra kælderen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.