Hej!

Jeg er i gang med at lave lysninger indvendigt rundt om mine vinduer og bruger renoveringsgips 6mm. Problemet jeg har er, at når jeg skruer pladerne fast, får 9 ud af 10 huller en lille forhøjning rundt om selve hullet, hvilket bliver rigtig besværligt at få glat senere, når jeg spartler. Jeg kan selvfølgelig skære den del, der stikker op, væk, men er der noget specielt, man skal tænke på, når man skal skrue i gips, så det bliver "fine huller" uden forhøjninger?
Jeg bruger skruemaskine og gipsskruer. Jeg kører på 1. gear på skruemaskinen, så det går ikke meget hurtigt, hvis det kan være årsagen?

Halløj,

Har måske ikke et godt svar på dit spørgsmål, men min oplevelse er, at det er sværere at skrue i renoveringsgips end i almindelig gips. Derudover er renoveringsgipsen dyrere! Jeg brugte selv limtræsplader til lysningerne og pluggede skruehullerne. Men det afhænger selvfølgelig af omstændighederne, hvad man vælger. Held og lykke!

Kan du lime i stedet måske?

Jeg har selv aldrig brugt netop renoveringsgips, men kan det være, at du har skruet skruen lidt for dybt ind?

Drej skruen mod uret nogle omgange (så du er gennem gipsen) skift derefter retning og stram. Dette plejer at fungere, hvis ikke så satse på at lime i stedet.

Problemet er, at jeg ikke har så meget plads til at bruge træ. 6mm er næsten for tykt det med :)
Har i øvrigt ikke prøvet at lime, så måske gør jeg det, har en tube PL400 o PL600 herhjemme :)

Tak for tipsene :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.