Hej!
Har bygget mig et eget proppskab med mdfer, tanken var, at det skulle se ud som en væg snarere end et skab, da det er det første, man møder, når man kommer ind gennem hoveddøren.
Det skal males hvid, have fodliste osv., MEN for at kunne åbne døren (som er den forreste del), så var der nødt til at være mellemrum mellem væggen og hængslerne (ledgængsler), hvilket fjerner følelsen af, at det er en væg.
Vil gerne kunne skjule hængslerne på en pæn måde men kan ikke komme på hvordan, er der nogen, der har tips?
Har bygget mig et eget proppskab med mdfer, tanken var, at det skulle se ud som en væg snarere end et skab, da det er det første, man møder, når man kommer ind gennem hoveddøren.
Det skal males hvid, have fodliste osv., MEN for at kunne åbne døren (som er den forreste del), så var der nødt til at være mellemrum mellem væggen og hængslerne (ledgængsler), hvilket fjerner følelsen af, at det er en væg.
Vil gerne kunne skjule hængslerne på en pæn måde men kan ikke komme på hvordan, er der nogen, der har tips?
Hvordan mener du så? I køkkenskabe er der en udfræset fordybning i dørene, som man fastgør den ene side af hængslerne på, og så klikkes de i. Det er lidt for komplekst for en hjemmebygger som mig at fjerne noget i en mdf 😅RoTe sagde:
Måske skal jeg tilføje, at væggen heller ikke er lige og jævn, men bygget i 60'erne af blåbeton, så det er meget porøst og skævt, så for at få "døren" til at sidde lige har hængslerne måtte sættes lidt forskelligt fra hinanden.
Lamellhængsler er lidt besværlige at montere, så måske ikke noget for dig.Termobarisk sagde:
Hvordan mener du så? I køkkenskabe er der en udsavet forsænkning i dørene, som man fastgør den ene side af hængslerne på, og så klikkes de i. Det er lidt for komplekst for en hjemmebygger som mig at fise ud i en mdf 😅
Måske skal jeg tilføje, at væggen ikke er lige og jævn heller, men bygget i 60'erne af blåbetong, så det er meget porøst og skævt, så for at få ”døren” til at sidde lige, har hængslerne måttet sættes lidt forskelligt fra hinanden.
E Emanuel01 sagde:
Vidste ikke engang, at det fandtes, men har googlet lidt og fandt for indboring (så man slipper for at fræse ud hul). Det virker som en meget enklere løsning jo, tusind tak! 🙏E Emanuel01 sagde:
Klik her for at svare