Ingen anelse hvad denne tagkonstruktion kaldes, men den har ingen traditionelle spær, i stedet bæres taget af ydervæggene samt 3 langsgående spær (70 x 130mm) som er aflastede i gavlvæggene og midt på dels skorstenen, men dels på noget der nærmest kan beskrives som en planke. Jeg gætter på at der har været en væg under "planken" engang, for den buede ned flere cm.

Nu har jeg understøttet 2 af spærene. Jeg vil udskifte "planken" med noget mere bærende, men er usikker på dimensioner. Er 2 stk. skruelimede 45 x 95mm og stillet på højkant som dels kan hvile på skorstenen og på en ny stolpe mod væggen tilstrækkeligt?

Tilsyneladende står huset stadig siden det blev bygget i '57, og tidligere havde det tegl, men har nu plade. Jeg vil isolere mod taget, så jeg vil være sikker på at det holder.

• Tarkonstruktion uden traditionel loftsstol, med længdegående bjælker, murstensskorsten og forstærkning med stålstøtter; uisoleret væg ses.
  • Gammelt loft uden traditionelle spær, understøttet af ydervægge og tre længdegående bjælker. Midlertidige støtter er tilføjet for stabilitet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.