C
Hej

Har søgt rundt men bliver lidt forvirret over, at jeg ikke finder noget om emnet. Nogen andre må have overvejet dette tidligere.

70'er hus med isolering på den forkerte side.
Plade->plast->celleplast->finbeton->gulv

Har ikke en eneste tegning, og kommunen har ingen i arkivet heller, så kan ikke svare på hvordan pladen er lagt, hvad der er under osv.

Remmene står jo direkte på pladen et stykke under gulvet og dermed indebærer det jo problemer, hvis man skulle have brug for at skifte gipsplader på ydervægge og skillevæg?

Begyndte at tænke over dette, da jeg overvejer at efterisolere udefra, men at det i så fald ville være bedst med plast i væggen. 100mm isolering i dag og ret dyr opvarmning. Der findes ingen isolering overhovedet i hjørner, så det trækker en del og kolde gulve ved vægge.

Jeg indser, at en 100% løsning ikke eksisterer, men er der noget, man kan gøre for at få det tæt, selvom man ikke kan nå de sidste 10-13 cm?

Jeg overvejer at skifte remmene på grund af dette og så se, om det går at støbe op til gulvhøjde. Remmene ligger 16% fugt. Direkte mod betonen uden remisolering. Formentlig trykimprægnerede.

Det jeg har set, ser dog fint ud.

Konflikten i mig siger, at det er fornuftigt at skifte remmene, inden man bruger en masse penge på ny facade, badeværelse osv. Hvad ville I have gjort i min situation?

C
Hej!

Vi har nu mere eller mindre besluttet os for at udskifte syllerne, når vi alligevel udskifter facaden på huset.

Ønsket havde jo været at få syllerne op i ydervæg/bærende indervæg til gulvhøjde. Er der nogen, der har gjort dette og ved, hvordan det foregår?

Hvad jeg forstår, er grundkonstruktionen med plastik og celleplast oven på plade en ret almindelig 70'er-konstruktion.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.