Hej! Håber på klog input fra nogle velinformerede mennesker.
Vi skal stramme en væg ud i forbindelse med en køkkenrenovering for at skjule varmtvandsrør og trække el i væggen. Tanken er 45x45 mm reglar, 12 mm krydsfiner, gips. Overfladen, der skal strammes ud, er ca. 4 meter, men efter 2,5 meter er der et vindue. Hvad ville I anbefale for regelafstand? Væggen skal ikke isoleres. Forstår at regelafstanden afhænger af hvilken bredde man vælger på krydsfineren, men er der nogen fordel ved at sætte reglarne tættere når det er et forholdsvist kort stykke, der skal strammes ud?
Bordskabe og nogle få hyldeplaner skal sættes op bagefter, men ingen vægskabe er planlagt på den væg.
Vi skal stramme en væg ud i forbindelse med en køkkenrenovering for at skjule varmtvandsrør og trække el i væggen. Tanken er 45x45 mm reglar, 12 mm krydsfiner, gips. Overfladen, der skal strammes ud, er ca. 4 meter, men efter 2,5 meter er der et vindue. Hvad ville I anbefale for regelafstand? Væggen skal ikke isoleres. Forstår at regelafstanden afhænger af hvilken bredde man vælger på krydsfineren, men er der nogen fordel ved at sætte reglarne tættere når det er et forholdsvist kort stykke, der skal strammes ud?
Bordskabe og nogle få hyldeplaner skal sættes op bagefter, men ingen vægskabe er planlagt på den væg.
Ja, man gør vel det.Bo arnold sagde:
Vinduet kom for resten 2 meter ind på væggen, så da bliver det kun tre regler på den del før vinduet. Tænkte om der var en egenværdi i at sætte dem lidt tættere da for at det ikke skulle blive for få regler?
Klik her for at svare