4,496 læst ·
5 svar
4k læst
5 svar
Hvordan skal man isolere kælder, den del som er over jorden?
Bor i et suterrængehus fra 1938. Vi drænede huset sidste år og brugte isodrænplader rundt om huset. Nu til mit spørgsmål:
Eftersom vi bor i et suterrængehus, hvordan skal man da isolere ydervæggene, der er over jorden? Jeg ved, at man ikke skal isolere en kælderydervæg indefra, men kan man kun isolere den del, der er over jord, indefra?
Tænker at man regner med stålregler, lader en luftspalte, isolerer delen over jord og beklæder det med gips.
Skal man så beklæde isoleringen med plast, eftersom den er over jord?
Hvad tror I om min tanke?
Eftersom vi bor i et suterrængehus, hvordan skal man da isolere ydervæggene, der er over jorden? Jeg ved, at man ikke skal isolere en kælderydervæg indefra, men kan man kun isolere den del, der er over jord, indefra?
Tænker at man regner med stålregler, lader en luftspalte, isolerer delen over jord og beklæder det med gips.
Skal man så beklæde isoleringen med plast, eftersom den er over jord?
Jeg brugte xps-plader i 70 mm og derefter steniskiver på. Lagde så et overblik bag panelet. Men det afhænger jo af, hvad du har i tykkelse mellem sokkel og facade.Byggarenicke sagde:
Bor i et skrånende hus fra 1938. Vi drænede huset sidste år og brugte isodränplader rundt om huset. Nu til mit spørgsmål:
Fordi vi bor i et skrånende hus, hvordan skal man så isolere ydervæggene, der er over jorden? Ved, at man ikke skal isolere en kælderydervæg indefra, men kan man bare isolere delen, der er over jord, indefra?
Tænker, at man bruger pladereglar, lader en luftspalte, isolerer delen over jord og beklæder det med gips.
Skal man så beklæde isoleringen med plast, fordi den er over jord?
Jeg var nok lidt uklar. Det er indvendigt, jeg tænker på. Den ene ydervæg går vel fra ca. 30% over jorden til 75%, eftersom grunden er i skrånende terræn.J jonaserik sagde:
https://gds.se/spara-energi/isolering/isolera-vagg/sa-isolerar-du-kallarenByggarenicke sagde:
Klik her for at svare