Bor i et suterrængehus fra 1938. Vi drænede huset sidste år og brugte isodrænplader rundt om huset. Nu til mit spørgsmål:

Eftersom vi bor i et suterrængehus, hvordan skal man da isolere ydervæggene, der er over jorden? Jeg ved, at man ikke skal isolere en kælderydervæg indefra, men kan man kun isolere den del, der er over jord, indefra?

Tænker at man regner med stålregler, lader en luftspalte, isolerer delen over jord og beklæder det med gips.
Skal man så beklæde isoleringen med plast, eftersom den er over jord?

Hvad tror I om min tanke?

Bry dig inte. er det metervis over jorden som grundmuren går op eller. Din drænisolering stopper lige under jorden og skal du isolere opad så vil den sikkert blive tykkere og havne udenfor panelet.

Byggarenicke Byggarenicke sagde:
Bor i et skrånende hus fra 1938. Vi drænede huset sidste år og brugte isodränplader rundt om huset. Nu til mit spørgsmål:

Fordi vi bor i et skrånende hus, hvordan skal man så isolere ydervæggene, der er over jorden? Ved, at man ikke skal isolere en kælderydervæg indefra, men kan man bare isolere delen, der er over jord, indefra?

Tænker, at man bruger pladereglar, lader en luftspalte, isolerer delen over jord og beklæder det med gips.
Skal man så beklæde isoleringen med plast, fordi den er over jord?

Hvad tror I om min tanke?
Jeg brugte xps-plader i 70 mm og derefter steniskiver på. Lagde så et overblik bag panelet. Men det afhænger jo af, hvad du har i tykkelse mellem sokkel og facade.

J jonaserik sagde:
Lad være. Er det meter over jorden som fundamentmuren går op. Dit dræn-isolering slutter lige under jorden, og hvis du skal isolere opad, vil den sikkert blive tykkere og nå uden for panelet.
Jeg var nok lidt uklar. Det er indvendigt, jeg tænker på. Den ene ydervæg går vel fra ca. 30% over jorden til 75%, eftersom grunden er i skrånende terræn.

Er nok OK, men er som Heraklit, det er svært at fastgøre noget på de vægge, som sættes det länkade på.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.