Hej,

Desværre er jeg allerede gået i gang.. jeg vil gerne mure en døråbning i kælderen til. Væggen er 220 mm tyk, og først tænkte jeg bare at lave en træramme med tjærepap mod beton, da væggen er tyk tænkte jeg 170 regel, osb + gips.

Som I kan se, begyndte jeg at banke pudset ned for at få plads til reglen, og det går jo lidt så som så. Derfor overvejer jeg nu, om det er bedre at mure op igen med blokke i passende størrelse i stedet?

Jeg tager gerne imod forslag og idéer til en lægmand.

God lørdag!
Et dørhul i en kældervæg dækket med sort plastik, omgivet af afskallet puds og byggeaffald på gulvet. Væg i kælder med nedbanket puds for træregel, synlig rå betonoverflade. Overvejer at mure døråbning med blokke.

En almindelig alternativ løsning er vel at mure op med lecablokke

Tak for svaret, jeg har nok bestemt mig for at mure op med lecablokke 190 mm og har så ca 15 mm per side til puds, det bliver nok bedst overgang mod den eksisterende væg.

Et opfølgende spørgsmål er, at dørhullet er et sted mellem 920-930 mm bredt, og blokkene er 590 brede. Kan jeg mure, så jeg bruger hele og halve blokke og har lidt bredere fuger, eller bliver det forkert? Bliver meget mere kløvning og forbrug, hvis jeg skal gøre det anderledes.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.