3,264 læst ·
10 svar
3k læst
10 svar
Hvordan skal jeg sikkert fastgøre en trappe i loftet?
Hej. Jeg bygger et fritidshus med hems. Jeg har købt en brugt trætrappe (tung, kjerneved), engang lavet af en lokal snedker. Med lidt fix og tricks bliver den præcis den rigtige højde.
Jeg skal fastgøre trappen i en gulvregel, som jeg nemt kan komme til, der er endnu intet gulv. Jeg kan altså skrue igennem hele reglen uden problemer. Reglen er 45×210. Hvordan gør jeg for at få en sikker fastgørelse? Hvilken længde på skruerne? Hvilken slags skrue? Har ledt efter info et stykke tid og finder intet svar på dette (for den som ved) enkle spørgsmål.
Taknemmelig for hjælp!
Jeg skal fastgøre trappen i en gulvregel, som jeg nemt kan komme til, der er endnu intet gulv. Jeg kan altså skrue igennem hele reglen uden problemer. Reglen er 45×210. Hvordan gør jeg for at få en sikker fastgørelse? Hvilken længde på skruerne? Hvilken slags skrue? Har ledt efter info et stykke tid og finder intet svar på dette (for den som ved) enkle spørgsmål.
Taknemmelig for hjælp!
Jeg skal bygge en halv væg der. Som slutter i højde med loftet. 70 regel. Det er åbent til kip, hvor trappen skal være. Jeg har også overvejet at hvile trappen på reglar øverst mod gulvet. Seler og livrem tænker jeg. Men jeg har ikke set nogen tegning osv. på, hvordan dette plejer at gøres.Immobil sagde:
Klik her for at svare