Hej,

Jeg tænkte på at bygge et enklere cykelskur, med inspiration og vejledning herfra fra byggbeskrivningar.se. Men jeg tænkte på at droppe dørene.

https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/cykelforrad/

Deres ramme ser sådan ud. Men hvis jeg i stedet vil have liggende (spontet) panel. Så skal jeg jo have andre regler at sømme i. Hvordan plejer man at gøre i så fald? Sætter man bare lodrette regler udenpå, eller gør man det på en anden måde?

Træskelet af et cykelskur uden vægge eller døre, på en brolagt overflade, med åbne sider og en simpel konstruktion af træbjælker.

Det kommer an på, hvor lange panelstykkerne bliver, og hvor langt et afstand de kan klare uden støtte. En løsning er f.eks. at sømme/skrive direkte i stommen. Nu har du horisontal lægte, hvilken du i så fald springer over.
Hvis du får for langt et afstand, kan du blot indfælde en regel i stommen, så panelet får tilstrækkelig støtte.

• Synes
oddan
  • Laddar…
Z z_bumbi sagde:
Det afhænger af, hvor lange panelstykkerne bliver, og hvor langt afstand de kan klare uden støtte. En løsning er for eksempel at sømme/skruve direkte i stommen. Nu har du horisontalt sømlægte, som du i så fald springer over.
Hvis afstanden bliver for lang, kan du bare integrere en regel i stommen, så panelet får tilstrækkelig støtte.
Tak for dit svar! Når du skriver "integrere en regel i stommen", mener du, at man bygger mere som en almindelig væg da, sådan her? Hvordan gør man i så fald med diagonalstøtten. Sætter man bare den på indersiden, eller er den ikke nødvendig?

Ramme af en trækonstruktion, viser stolper og vandrette bjælker i en skematiseret væg. Diagonal støtte er ikke synlig på billedet.

Skråstiveren er tilbage, men ovenfor og nedenfor fastgør man et stykke regel. Skråsavner man de nye stykker, passer de mod skråstiveren, og det ser lidt bedre ud fra indersiden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.