Usikker på hvordan jeg skal lave dette hjørne, da det i dag ser for j** ud 🙈
Jeg har ikke kun 90 graders vinklen at tage hensyn til, men også det skrå tag.
Nogle tips til hvordan jeg skal tænke?

Væghjørne med skråt loft og kroge, geringsproblem i byggeri, søger råd til korrekt geringsmetode.
Kroget hjørne med geringsproblemer og skråt loft.

• Wow
Trafikverket1
  • Laddar…
Som et almindeligt yderhjørne. Ser ud som listen til venstre er for lang, den anden for kort.

• Synes
Nilsanni
  • Laddar…
Motherfucker
Nilsanni Nilsanni sagde:
Usikker på hvordan jeg skal skære dette hjørne, da det i dag ser for j**ligt ud 🙈
Jeg har ikke kun 90 graders vinklen at tage hensyn til, men også det skrå loft.
Nogle tips til hvordan jeg skal tænke?

[billede]
[billede]
Det er ikke muligt at skære disse vinkler sammen, da du har et skrånende loft, enten en hjørneklods eller sætte en anden type liste, som kan støde imod hinanden..

• Synes
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Motherfucker Bicmac sagde:
Det går inte att gera ihop dessa vinklar da du har skråt tag, enten en hjørneklods eller sætte en anden type liste som kan støde imod hinanden..
Jo selvfølgelig kan man gera dem sammen. Spørgsmålet er som sagt, hvordan jeg skal tænke med vinkler etc.

Motherfucker
Nilsanni Nilsanni sagde:
Jo visst går det at geringskappe sammen. Spørgsmålet er som sagt hvordan jeg skal tænke med vinkler osv.
Tro mig det går ikke da vinklen mellem væg og loft er forskellige på de to sider så hvis du har monteret listen som den skal mod væggen (som man gør hvis man har et plant "vandret" loft) så vil de mødes og bygge ens da loftet hælder..

Tro mig det går ikke da vinklen mellem væg og loft er forskellig på de to sider, så hvis du har monteret listen som den skal mod væggen (som man gør, hvis man har plant ”vandret” loft), så vil de mødes og bygge lige, da loftet hælder..
Okay. Men ser jeg på den anden side, så ser det ud til, at de har lykkedes med samme moment, skråt loft og væg.

Innvendig hjørne med snedtag og væg, samt lister i loftet.

K Kurtivan sagde:
Læs lidt her: [link]
Godt link, tak!

• Synes
Kurtivan
  • Laddar…
Nilsanni Nilsanni sagde:
Jo visst går det att gera ihop. Frågan är som sagt hur jag ska tänka med vinklar etc.
Ikke som listerne sidder der. Hvis den del, der er til venstre på billedet, ligger direkte mod loftet i stedet for væggen, så går det. Men ikke som det sidder nu.

• Synes
Motherfucker
  • Laddar…
K
D Daniel 109 sagde:
Ikke som kusterna sidder der. Hvis den del, som er til venstre på billedet, ligger lige mod loftet i stedet for væggen, så går det. Men ikke som det sidder nu.
Kusterna? Ingen mer lørdagsbajer der ikke…

Motherfucker
Nilsanni Nilsanni sagde:
Okay. Men kigger jeg på den anden side, ser det ud til, at de har lykkedes med det samme moment, skråtag og væg.

[billede]
Ja men her har du ikke noget skråtag vinklen mellem væg og loft er 90 grader så er det enkelt😉

K kniv sagde:
Listerne? Ingen mer lørdagsbajer der ikke…
Det skulle stå listerna.

• Haha
  • Synes
SC Aero og 1 anden
  • Laddar…
Ja men her har du intet skråt tag vinklen mellem væg og loft er 90 grader så er det enkelt😉
Nej det er skråt tag præcis som på den anden side. Eksakt samme vinkler. Snedtag i interiør med hvid væg og loftsliste, set i profil med vindue og stole i baggrunden.

Motherfucker
Nilsanni Nilsanni sagde:
Nej det er skråvægge præcis som på den anden side. Præcis de samme vinkler.[billede]
Så har du drejet listen op, så den ikke sidder 90 grader imod væggen, altså bygges listen ikke samme mål men er vinklet!

P
Den nemmeste måde er vel, at du eksperimenterer med et par stykker spild og ser, om det er muligt at få til. Det bliver jo et compound-snit, 45° ydersnit og samtidig vipper saven i halvdelen af taghældningens vinkel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.