Hej,

Jeg tænkte på at bygge en væg med dør for at skjule et opbevaringsrum ved indgangen på forsiden.
Tanken er, at væggen skal bygges af standardregler og beklædes med OSB/Byggplader samt brædder på forsiden for at få et pænere look.
Indgangsområde med trægulv, brædder op ad væg, forskellige værktøjer, spande og materialer stablet på hylder, målangivelser viser højde og bredde.

Hvordan og hvad er den bedste måde at fastgøre konstruktionen på?
Når jeg kigger rundt, synes alle filmene at henvise til, at man skal fastgøre både i gulvet og i loftet, men det vil ikke fungere i dette tilfælde, da loftet er et ståltag.
Er det nok at fastgøre i gulvet, den højre søjle samt i den skrå bjælke oppe til venstre? (Se billede)
Skal man skrue på skrå eller er det bedre med vinkelbeslag?
Bør jeg beholde hele reglen langs gulvet, eller bør jeg save den af til døren?

Jeg er nybegynder i at bygge ting, men tænkte, at dette burde kunne gøres selv, så alle tips & råd, som I kan give, modtages gerne.

Jeg ville have nøjedes med at sætte reglerne i væggene og i gulvet. Afstanden er så kort, at hvis du fæster en regel øverst fra væg til væg, kan du skrue i den derefter. Jeg ville sandsynligvis også have nøjedes med regler og derefter sat (spontat) træ udad og droppet plader. Hvis det bare skal se pænt ud udad, synes jeg, at plader virker som "overkill".

Hvis du ikke lader reglen på gulvet ligge i døråbningen, undgår du risikoen for at snuble, men det er jo helt op til vane. En lille "tærskel" kan på den anden side gøre det lettere, når du konstruerer døren. Døren kan jo ikke gå helt ned, for så risikerer du, at den slår sig og sidder fast. Fordelen ved at have en lille tærskel er, at du får et naturligt stop for døren indad.

• Synes
Lindgrensson
  • Laddar…
Jiji Jiji sagde: