Er startet på renoveringen af bryggerset og planen er at sætte liggende råspont, når de eksisterende vægge er væk (bænken på billedet skal også fjernes). Spørgsmålet er, hvordan jeg gør her? Skal jeg sætte plast udenpå isoleringen hele vejen ned og ovenpå lecablokkene? Kan jeg sømme i lecablokkene? Eller skal jeg sætte flere regler, som går hele vejen ned udenpå lecablokkene og sømme råsponten på dem?

Har tidligere sømmet op råspont med skjult fastgørelse, antager at det er lettere og hurtigere bare at skrue den op.. Spørgsmålet er, hvor meget det vil kunne ses, hvis jeg skruer i stedet.. Den skal males hvid.

Tager taknemmeligt imod alle tips og råd!

562573_10150647413281709_721806708_9098437_899212173_n.jpg

529674_10150647414721709_721806708_9098442_711255667_n.jpg

S
har du plastik i resten af huset?

Dette vaskerum ligger i et næsten ikke-isoleret koldt opbevaringsrum ved siden af huset. En af de vægge, jeg har taget ned, havde plast nærmest rummet, men ikke de andre.

tralopp sagde:
...Har tidligere spiket opp råspont med skjult fastgørelse, antager at det er lettere og hurtigere at bare skrue den op.. Spørgsmålet er, hvor meget det vil kunne ses, hvis jeg skruer i stedet...
Skru skjult i sponten!
Meget enklere end at spikre, for man behøver ikke gå tilbage med dorn og slå ned spiken den sidste bid.

Denne skrue er kanonbra at arbejde med, både til vægge og gulv. Anbefales!
Tag fx 14223 fra dette link:
http://www.gunneboindustries.com/sv-se/Fastening/Produkter/Skruv/Listskruv/Golv-sockelskruv/

Tak for tippet! Så bliver det at skrue med skjult fastgørelse, føles som om det bliver betydeligt nemmere og hurtigere end at sømme og desuden flottest!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.