Medlem
· Stockholm
· 981 indlæg
Skal sætte et ret tungt tv op på væggen og har brug for at fjerne en gipsplade for at kortlægge bagved, så det bliver mere stabilt. Når man læser om at sætte vægbeslag op på forskellige sider, nævnes det næsten kun om beton eller træregler. Men jeg har stålregler. Er det bedre eller dårligere end træ? Og hvordan kortlægger man mellem stålregler? Okay at kortlægge med en træregel?
Medlem
· Stockholm
· 981 indlæg
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Skrue i flangen går vel godt på den ene side men "livet" er vel vejen på den anden side.
Det burde være sådan, at åbningen på U:et vender samme vej.
Protte
Det burde være sådan, at åbningen på U:et vender samme vej.
Protte
Du behøver som sagt ikke at fastgøre kortling på bagsiden. Det skulle være tilstrækkeligt at bare indfælde den bag gipsen.
Hvor tung er tv'et? Er det et udsvunget beslag?
Der findes kortlingsbånd, som man fastgør på flangeens yderside, altså mellem regel og gips. Men det nemmeste er igen en smule krydsfiner bagved. Det er tilstrækkeligt til en håndvask uden problemer.
Et tv-beslag, der ikke er udsvunget, så vil det være tilstrækkeligt med nogle molly eller lignende. Og gerne hvis du kan få en skrue gennem reglen.
Hvor tung er tv'et? Er det et udsvunget beslag?
Der findes kortlingsbånd, som man fastgør på flangeens yderside, altså mellem regel og gips. Men det nemmeste er igen en smule krydsfiner bagved. Det er tilstrækkeligt til en håndvask uden problemer.
Et tv-beslag, der ikke er udsvunget, så vil det være tilstrækkeligt med nogle molly eller lignende. Og gerne hvis du kan få en skrue gennem reglen.
Medlem
· Stockholm
· 981 indlæg
Jeg har kortlat færdig nu og er ved at spartle væggen for derefter at male.
TV'et vejer 23 kilo, og beslaget 7 kg. Det er en udsvunget arm, ja. Nu bør det garanteret holde i hvert fald. Kortlagde med robuste regler og mange skruer og brugte husfix i alle de små fuger, jeg fandt desuden.
TV'et vejer 23 kilo, og beslaget 7 kg. Det er en udsvunget arm, ja. Nu bør det garanteret holde i hvert fald. Kortlagde med robuste regler og mange skruer og brugte husfix i alle de små fuger, jeg fandt desuden.
Klik her for at svare