Staffans2000
Hejsa!

Jeg skal lave et vindue af glasbeton bestående af ni blokke i en firkant i en nymuret kældervæg. Med tanke på dets lille størrelse, tænkte jeg, at jeg kan samle dem med næsten hvad som helst. Mørtel, fliseklæb, silikone, montagelim... Eller er det nødvendigt at bruge glasbloksmørtel? Ligeledes fugningen. Kan jeg bruge hvilken som helst flisefuge?

Staffan

N
Kommer de i en ydervæg?
Jeg har kun lavet til indendørs brug, typisk til brusevægge og lignende. Da limede og fugede vi med neutral silikone.

Staffans2000
Ja.
I en ydervæg.

Findes specielt lim til dette, kan jeg anbefale, sammen med erf lister, er der ingen grund til ikke at bruge det rigtige materiale til formålet.
Fugning kan du gøre med almindelig fleksibel klinkefuge.

Jeg kørte med det, som butikken anbefalede, hvilket var deres fix og fugemasse til glasbeton. Så ved man, at det bliver så rigtigt, som det kan blive.

• Synes
toolman77
  • Laddar…
Staffans2000
Nu er mit lille vindue "færdigt". Det er muret med glasbetonspecialmørtel. Kan det tørre i ro og mag, så jeg kan tage mig en pilsner og en lille lur, for i morgen at tørre klattet mørtel af med en våd klud?

• Et lille vindue bestående af ni glasblokke, indmuret med specialmørtel. Klare og turkise blokke, noget mørtel stadig synligt på dem.
  • Synes
EdSu
  • Laddar…
Skulle nok tørre af så snart som muligt. Sen kan du fugte med almindelig klinkefuge.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.