Har et problem. Har købt en ny loftlampe som vejer 4 kg som skal op i stuen. Der er ingen krog, så jeg har brug for at sætte en ny. Loftet er treetex, tror jeg (vender tilbage med billede). Læste i en anden tråd, at i længdegående samlinger skal der være spredning bagved, holder de til en loftlampe og er det nok med en almindelig skruekrog eller har jeg brug for et mere kraftigt beslag?

T
Hvis du rammer en regel/glesen, vil det være nok med en skruering med trægænge. 4Kg er ikke så meget.

Nu har jeg boret et hul i mellemrummet mellem pladerne, men lykkedes ikke med at ramme træ. Bifoger billede. Forsøger også at banke for at høre, om det bliver stumt nogen steder. Hvad kan det være for en konstruktion, eller hvordan skal jeg finde noget at fastgøre i?

• Et hul boret i mellemrum mellem hvidmalede vægplader ses i nærbillede, med fokus på tekstur og linjernes symmetri.
Skal jeg gå op på loftet og forsøge at grave i savsmuldet for at finde ud af, hvordan det er sat op, og hvor der er træ at fastgøre i? Eller er det bedre at bore flere huller på chance?

Du trykker en ståltråd 30 cm eller lignende op i borehullet, når du kommer op finder du den. Ellers må du være grævling for at finde den. Du bliver desorienteret deroppe.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.