Har en lille bod på grunden, som er begyndt at gå på vandring. Jeg tror ikke, den står vinteren over, så noget må gøres. Har overvejet forskellige løsninger, men er ikke kommet frem til noget, der føles økonomisk og praktisk gennemførligt, og som jeg ved virker.

Boden er cirka fem og en halv gange tre meter stor. Jorden, hvor den står, skråner, så i den ene ende hviler den på en sten i hvert hjørne, mens den i bagkanten hviler på to per hjørne.

Jeg tror ikke, det behøver være en helt perfekt base, så jeg har ikke tænkt at grave så dybt, men mest jævne det lidt og så banke ned lidt stenmjöl eller noget lignende.

Bør jeg flytte hele skuret til siden for at komme til at arbejde?

Luftpuder? Hvor højt kan de løfte? Er der en risiko for, at den begynder at glide væk?

En bjælke og et par donkrafte? Problemet med det er, at det bliver svært at komme under på den side, der kun er en sten høj. Men på den anden side skal der måske ikke gøres noget ved de sten...

Gul træbod understøttet af skrå betonblokke på ujævn grund, omgivet af græs. Tegn på skævhed og vedligeholdelsesbehov.

Et gult træskur støttet af en skrå betonblok på græsplæne. Skurets nederste kant er revnet og har brug for maling.

(Ja, den trænger til maling, men det tager vi, når den er rettet op.)
 
Læg et groft rør eller en slankere bjælke diagonalt over hjørnet. Brug klodser under den ene ende og løft med donkraft i den anden ende, bare lidt, så du kan få stenene ud. Grav og glat til, og læg stenene tilbage, lidt syllpapp er også godt. Sænk ned og tag det næste hjørne.

Protte
 
  • Synes
cpalm
  • Laddar…
Du kan lægge en bærende bjælke under, som du placerer på bukke efter at du har løftet med donkraft.
Så kan man grave under uden risiko for at blive angrebet af skuret.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.