8,119 læst ·
3 svar
8k læst
3 svar
Hvordan reparerer man puds på skorsten bedst?
Hej,
Jeg har brug for jeres hjælp, da jeg ikke har nogen erfaring med puds osv. Min skorsten er lidt krakeleret på overfladen, se billede. Hvordan reparerer jeg dette bedst? Min tanke var at bruge husfix, er det korrekt, eller anbefaler I noget andet?
Når man maler derefter, går det godt med almindelig facademaling, eller er der brug for noget specielt til puds?
Taknemmelig for jeres ekspertise
Mvh
Sulan
Jeg har brug for jeres hjælp, da jeg ikke har nogen erfaring med puds osv. Min skorsten er lidt krakeleret på overfladen, se billede. Hvordan reparerer jeg dette bedst? Min tanke var at bruge husfix, er det korrekt, eller anbefaler I noget andet?
Når man maler derefter, går det godt med almindelig facademaling, eller er der brug for noget specielt til puds?
Taknemmelig for jeres ekspertise
Mvh
Sulan
Bank alt løst materiale væk (bank også over hele skorstenen og led efter bom). Reparér med C-mørtel 1mm, som du filterer for at gøre reparationerne usynlige. Derefter males skorstenen med den samme farve, som den allerede er malet med, forhåbentlig silikatmaling eller kalkmaling, da plastmaling er uegnet på skorstene, som der fyres i.
Ok tak for svaret men kan man få lidt afklaring 
Kig efter bom - hvad er bom?
C-brug = cement brug eller? Findes dette færdigblandet eller køber man og blander selv?
At filtar er den måde man lægger det på og hvad indebærer det eller er det bare en speciel murerske?
Jeg ved ikke hvilken farve der er anvendt da jeg kun har boet her et år, havde tænkt at bruge noget som demideck (vandbaseret) da jeg har hvid sådan men det er vel bedst at tage noget af det du anbefaler da antar jeg.
Mvh
Sulan
Kig efter bom - hvad er bom?
C-brug = cement brug eller? Findes dette færdigblandet eller køber man og blander selv?
At filtar er den måde man lægger det på og hvad indebærer det eller er det bare en speciel murerske?
Jeg ved ikke hvilken farve der er anvendt da jeg kun har boet her et år, havde tænkt at bruge noget som demideck (vandbaseret) da jeg har hvid sådan men det er vel bedst at tage noget af det du anbefaler da antar jeg.
Mvh
Sulan
Bom = Pudset lyder hult, når du banker på det, skal så bankes væk.Sulan_gbg sagde:Ok tak for svaret men kan man få lidt tydeliggørelse
Leta efter bom - hvad er bom?
C-bruk = cement bruk eller? Findes dette færdigblandet eller køber man og blander selv?
At filtar er den måde, man lægger det på, og hvad indebærer det, eller er det bare en speciel murerske?
Jeg ved ikke, hvilken farve der er anvendt, da jeg kun har boet her et år, havde tænkt mig at bruge noget i stil med demideck (vandbaseret), da jeg har en sådan i hvid, men det er vel bedst at tage noget af det, du anbefaler, går jeg ud fra.
Mvh
Sulan
C-bruk = Færdigblandet Pudsemørtel C 0-1mm fraktion
Filtar gør du med en filtbræt:

Absolut ingen Demidekk eller lignende plastfarve på skorstenen. Du skal undersøge, hvilken type farve den er malet med nu, det bestemmer helt farvevalget.
Klik her for at svare