Hej!

Har 2 st runde huller, diameter 160mm, lige igennem min ydervæg bestående af stående siporexsektioner, 250mm tykke. Der har tidligere gået spånsugningsrør igennem disse huller, men efter ombygning er de lige nu bare huller...

Hvordan bør jeg fylde op og løse dette? Jeg har Bostik "Rep o Fix" til reparation af revner etc. i siporexen, føles dog ikke helt gennemførligt at fylde hullerne med dette...Hvad bør jeg fylde den større del med? Måske nemmest at købe siporexblokke og save til og så sparkle med Rep o Fix?

hsd
Siporex og cement ser ud til at være det mest fornuftige.

Køb 1-2 Siporexblokke, sav til og mure fast med mørtel.

Går fint at lime en bit med kakelfix også.

Hvordan gør man med huller i gulvet så?
Har gennemgående huller i mit gamle badeværelse, som skal renoveres snart.
Hullerne er fra de gamle afløb for bidet, wc, badekar, to håndvaske..

E
StevieGee sagde:
Hvordan gør man med huller i gulv da?
Har gennemgående huller i mit gamle badeværelse som skal renoveres snart.
Hullerne er fra de gamle afløb til bidet, wc, badekar, to håndvaske..

Støt med en plade under og støb igen med beton.

• Synes
Minikubik
  • Laddar…
S
Daniel_N sagde:
Hej!

Har 2 st runde huller, diameter 160mm, lige igennem min ydervæg bestående af stående siporexsektioner, 250mm tykke. Der har tidligere været spånsugrør igennem disse huller, men efter ombygning er de lige nu bare huller...

Hvordan bør jeg fylde op og løse dette? Jeg har Bostik "Rep o Fix" til reparation af revner etc i siporexen, men det føles dog ikke helt muligt at fylde hullerne op med dette...Hvad bør jeg fylde det meste med? Måske enklest at købe siporexblokke og save til og så sparkle med Rep o Fix?
siporex blok, den former du med håndsav(hvis man ikke har bedre grejer).
vil du få pluggen der hurtigt tager du fugeskum(evt. stenlim)
så kan du tage din rep o fix og pynte på væggen

Strålende, tak for alle svarene!

epw sagde:
Stempe en plyfa under og støb igen med beton.
God idé, tak!

Savede siporexblock med en gammel fukssvans, limede fast med montagelim. Derefter tætnede jeg med fugeskum og spartlede glat. Blev meget godt.

• Synes
epw
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.