Lizzardo
Jeg ved ikke, om dette er den rette forumsdel for mit spørgsmål, moderator må gerne flytte tråden, hvis det ikke er tilfældet.....

Da jeg støbte min garageplade, var det meningen, at mit facademålerskab skulle være placeret i Carporten, men pga. problemer med Eons reglement er dette nu blevet flyttet.
Tilbage er den udsparing, hvor kablerne skulle være kommet op, og jeg er gået helt bet på, hvordan jeg skal reparere den.
Jeg vil være meget taknemmelig for hjælp, tanker og idéer :)

Kablet, der sidder tilbage, er mit telekabel.

DSC_0002-9.jpg

DSC_0003-10.jpg

D
Skal rørene være tilbage eller er de også overflødige? Hvis alt skal væk, så er det vel bare at save en passende stor leca-bit og mure den der. Ellers er det vel bare at fylde med beton eller skumme det igen.

Lizzardo
DIY_freak sagde:
Skal rørene være tilbage eller er de også overflødige? Hvis alt skal væk, så er det vel bare at save til en passende stor leca-bit og mure den på plads. Ellers er det vel bare at fylde med beton eller skumme det.
Det eneste der skal være tilbage er slangen med telekablet som ses på billedet. Skumme måske er en god idé, lidt svært at fylde med beton da man skal bygge en form og rummet bliver helt dækket.

D
Hvis det kun er det sorte kabel, der ligger på gulvet, som skal være tilbage, er det nok bare at rydde det andet væk og save en leca-blok til, der passer. Derefter fugter du siderne og presser mørtel ind i samlingerne. Satte selv en smal "vindu" (lavet med glasblokke) i kældervæggen på denne måde.

Ellers er der nok ingen større problemer med at fylde med beton. Det er vel bare at sætte en masonitplade på den ene side, presse en beton, sætte en masonitplade på den anden side og derefter fylde yderligere op med beton ovenfra.

Men hvis fugeskum er OK, er det jo nemmest.

Jeg synes det er lidt mærkeligt at afslutte markrørene i jorden. Jeg ville forlænge markrørene og trække dem op i væggen og derefter lave en fin støbning, så jeg får et glat gulv, hvor der nu er et hul. Derefter kan man jo vælge at skære til leca strimler at stille på hver side af rørene.

Lizzardo
DIY_freak sagde:
Hvis det kun er den sorte kabel, der ligger på gulvet, som skal blive, så er det nok bare at rense ud fra det andet og save et leca-blok til, så det passer. Derefter våder du siderne og presser mørtel ind i fugerne. Satte selv et smalt "vindue" (lavet med glasblokke) igen i kældervæggen på denne måde.

Ellers er det nok ikke store problemer at fylde med beton. Det er vel bare at sætte en masonitskive på den ene side, presse en beton, sætte en masonitskive på den anden side og derefter fylde yderligere beton oppefra.

Men hvis fugeskum er OK, så er det jo nemmest.
Det var måske lidt uklart af mig, det er den hvide slange, der går til dåsen, som skal blive. Den sorte går til en kabelrulle :rolleyes:

MathiasS sagde:
Jeg synes, det er lidt mærkeligt at afslutte jordrørene i jorden. Jeg ville forlænge jordrørene og trække dem op i væggen og derefter lave en fin støbning, så jeg får en glat gulv, hvor der nu er et hul. Derefter kan man jo vælge at save leca-strips til at stille på hver side af rørene.
Jeg må forsvare mig med, at det ikke er mig, der har gjort det. Men nu ser forudsætningerne sådan ud, og så må man arbejde ud fra det ;)

D
Lizzardo sagde:
Det var kanske lidt uklart fra min side, det er den hvide slange, der går til boksen, som skal blive. Den sorte går til et kabelrulle :rolleyes:
OK, sav til en leca-bit, der går fra højrekanten og frem til røret med telekablet. Rens hullet fra celleplast eller hvad det nu er, og lav en jævn seng med mørtel, sæt leca-blokken på den og fyld hullerne med mørtel.

Det er nok i hvert fald, hvad jeg ville have valgt at gøre.

Lizzardo sagde:
Men nu ser förutsättningarna ud såhér og så må man arbejde fra det ;)
Selvfølgelig er det sådan! Hvis alt blev som man havde tænkt sig, ville livet være for enkelt! d^_^b

Lizzardo
Nu er pladen støbt glat, så i morgen borer jeg i en lecablok og kløver den.
Tak for hjælp/forslag

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.