5,257 læst ·
8 svar
5k læst
8 svar
Hvordan reparere hul i Leca ved udskæring?
Jeg ved ikke, om dette er den rette forumsdel for mit spørgsmål, moderator må gerne flytte tråden, hvis det ikke er tilfældet.....
Da jeg støbte min garageplade, var det meningen, at mit facademålerskab skulle være placeret i Carporten, men pga. problemer med Eons reglement er dette nu blevet flyttet.
Tilbage er den udsparing, hvor kablerne skulle være kommet op, og jeg er gået helt bet på, hvordan jeg skal reparere den.
Jeg vil være meget taknemmelig for hjælp, tanker og idéer
Kablet, der sidder tilbage, er mit telekabel.

Da jeg støbte min garageplade, var det meningen, at mit facademålerskab skulle være placeret i Carporten, men pga. problemer med Eons reglement er dette nu blevet flyttet.
Tilbage er den udsparing, hvor kablerne skulle være kommet op, og jeg er gået helt bet på, hvordan jeg skal reparere den.
Jeg vil være meget taknemmelig for hjælp, tanker og idéer
Kablet, der sidder tilbage, er mit telekabel.

Det eneste der skal være tilbage er slangen med telekablet som ses på billedet. Skumme måske er en god idé, lidt svært at fylde med beton da man skal bygge en form og rummet bliver helt dækket.DIY_freak sagde:
Hvis det kun er det sorte kabel, der ligger på gulvet, som skal være tilbage, er det nok bare at rydde det andet væk og save en leca-blok til, der passer. Derefter fugter du siderne og presser mørtel ind i samlingerne. Satte selv en smal "vindu" (lavet med glasblokke) i kældervæggen på denne måde.
Ellers er der nok ingen større problemer med at fylde med beton. Det er vel bare at sætte en masonitplade på den ene side, presse en beton, sætte en masonitplade på den anden side og derefter fylde yderligere op med beton ovenfra.
Men hvis fugeskum er OK, er det jo nemmest.
Ellers er der nok ingen større problemer med at fylde med beton. Det er vel bare at sætte en masonitplade på den ene side, presse en beton, sætte en masonitplade på den anden side og derefter fylde yderligere op med beton ovenfra.
Men hvis fugeskum er OK, er det jo nemmest.
Jeg synes det er lidt mærkeligt at afslutte markrørene i jorden. Jeg ville forlænge markrørene og trække dem op i væggen og derefter lave en fin støbning, så jeg får et glat gulv, hvor der nu er et hul. Derefter kan man jo vælge at skære til leca strimler at stille på hver side af rørene.
Det var måske lidt uklart af mig, det er den hvide slange, der går til dåsen, som skal blive. Den sorte går til en kabelrulleDIY_freak sagde:Hvis det kun er den sorte kabel, der ligger på gulvet, som skal blive, så er det nok bare at rense ud fra det andet og save et leca-blok til, så det passer. Derefter våder du siderne og presser mørtel ind i fugerne. Satte selv et smalt "vindue" (lavet med glasblokke) igen i kældervæggen på denne måde.
Ellers er det nok ikke store problemer at fylde med beton. Det er vel bare at sætte en masonitskive på den ene side, presse en beton, sætte en masonitskive på den anden side og derefter fylde yderligere beton oppefra.
Men hvis fugeskum er OK, så er det jo nemmest.
Jeg må forsvare mig med, at det ikke er mig, der har gjort det. Men nu ser forudsætningerne sådan ud, og så må man arbejde ud fra detMathiasS sagde:
OK, sav til en leca-bit, der går fra højrekanten og frem til røret med telekablet. Rens hullet fra celleplast eller hvad det nu er, og lav en jævn seng med mørtel, sæt leca-blokken på den og fyld hullerne med mørtel.Lizzardo sagde:
Det er nok i hvert fald, hvad jeg ville have valgt at gøre.
Klik her for at svare