2,561 læst ·
8 svar
3k læst
8 svar
hvordan regle tag til 2.5x1.2m gipsplader?
bliver snart gal kan ikke bestemme mig for, hvordan jeg skal lægge indre loft helst vil jeg undgå cc30 og de korte tværstænger.
Hvis jeg gør som på billede 1, behøver jeg virkelig sætte de korte tværstænger på kortsamlingerne?
Eller skal man skære pladerne til 2,4 m og regle cc40 som på billede 2. Hvordan gør man egentlig med 2,5 m lange plader, er der nogen, der har erfaring?

Uploaded with ImageShack.us

Hvis jeg gør som på billede 1, behøver jeg virkelig sætte de korte tværstænger på kortsamlingerne?
Eller skal man skære pladerne til 2,4 m og regle cc40 som på billede 2. Hvordan gør man egentlig med 2,5 m lange plader, er der nogen, der har erfaring?

Senest redigeret:
Forstår ikke hvorfor det skal være så svært med kortlingene... I mine øyne spiller det ingen rolle om du har 2,4, 2,5, 2,6 skiver... Jeg sætter kortlinger i frie samlinger alligevel... Du ved vel, at det er nok at du monterer skiven først, så lægger en 28X70 imellem gelsen, så skruer i med mindst to skruer på én skive og derefter med 2 skruer på den anden skive... Du behøver således IKKE at fastgøre kortlingene i noget andet... De kortlinger er til for at udjævne forskellene mellem 2 skiver, ikke for at holde skiverne oppe...
Jeg reglerer desuden ALTID c/c 30 i loftet, hvis ikke andet er foreskrevet.
Jeg reglerer desuden ALTID c/c 30 i loftet, hvis ikke andet er foreskrevet.
man kan med god samvittighed springe kortlingen over på cc300, gør det på jobbet, men visst, skal man gøre det for sig selv kan man tage sig de ekstra 30 minutter som det tager at gøre det, men er vigtigere er at man faser kortenderne på gipsen, inden man skruer op gipsen.Chris_Low sagde:
/Thomas
Klik her for at svare