21,346 læst ·
16 svar
21k læst
16 svar
Hvordan påfører man stenlim bedst?
Har købt Biltemas ”proffspistol” (den har nålen der foran i hvert fald). I manualen står der ”opbevares med dåsen op og ned for at forhindre, at gas slipper ud af fugeskummet”. Passer det, at jeg skal prøve at stille pistolen, med dåsen på, så dåsen er op og ned? Ps dette gælder biltemas stenlim, ikke fugeskum.I ItWasntMe sagde:Nu må jeg blande mig, for jeg bemærker her, at visse herinde ikke ved, hvordan en proffspistol fungerer.
En rigtig pistol har en nål, der tilstopper næsen, så ilt/luft ikke kommer ind i røret og dermed
hærdner det IKKE indeni. De behøver ikke rengøres; man bruger det skum/lim, man har brug for, og så lægger man pistolen til side. Det man IKKE må gøre, er selvfølgelig at skrue tuben af og derefter lægge begge til side.
Så er man fucked for lyfe, selvfølgelig, og kan smide pistolen ud.
Så længe man ikke har næsen åben, men skruer den til så den er lukket når den ikke bruges, kan pistolen have skummet ladt i princippet hvor længe som helst.
Vi på jobbet har alle hver sin pistol, og de bruges forskelligt meget, og ingen pistol er gået i stykker trods langvarig opbevaring. Derimod, hvis man ikke har plads, (pistolen tager stor plads med tuben på) kan man bruge rengøringstuben og skylle rent. Det skader ikke, så at sige.
Peter, du har ikke haft held, det går fint an at gøre sådan.
Fsn, du tager fejl. Har man biltemapistol, må man regne med at sådan noget kan ske. Køber du en pistol fra Ilsbruck eller Silka, sker det ikke. Men så koster en propistol også 900kr, så der er selvfølgelig forskel.
Derimod er de pengene værd alle ugens dage. Man får fuld kontrol over hvor meget man vil påføre. Samt at du kan klæde på hvilke slanger, du synes, så længe de passer over næsen.
Derimod skal man lade være med at pille på næsen uden lad skummet/limmet hærde udenpå. Så når det er tid til at bruge den igen, skraber du det tørre af med en kniv eller børste. Så er det bare at rock & rulle og køre. =)
Tubene, der skal sidde på pistolen, er specielle og har en anden infæsning, men der findes flasker som fx den på billedet, der passer pistol, men har også engangsdyse. Derimod skal man tjekke det, når man køber, så det bliver den rigtige tube.
/fra en tømrer, der ved.
Jeg har min stående med dåsen opad og har ikke oplevet nogen problemer trods et halvt år mellem brugene nogle gange.H Hammarman sagde:Har köbt Biltemas ”proffspistol” (den har nålen där fremme i hvert fald). I manualen står der ”forvares med dåsen op og ned for at forhindre, at gas lækker ud fra fugeskummet”. Stemmer det, at jeg skal forsøge at stille pistolen, med dåsen på, så at dåsen er op og ned? Ps dette gælder Biltemas stenlim, ikke fugeskum.
Klik her for at svare