Hej,

Havde tænkt mig at lime mur med Illbruck PU700. De beholdere jeg købte, indeholder en lille dyse i plastik

csm_PU700_SE_NO_FI__1_f413d37b56.jpg

Men samtidig har jeg set, at man kan købe en speciel fugepistol

502180.jpg

Jeg mistænker, at den der pistol findes af en årsag, men spørgsmålet er, om det er så svært at få det til med den medfølgende dyse?
 
S
det er en anden slags flaske/bøtte til pistolen
 
S
nepp skal virke med den flaske. skal også gå at få flasken række længere 26 meter med pistol og 15mter med medfølgende mundstykke
 
F
snowjim sagde:
Hej,

Hade tænkt lime mur med Illbruck PU700. De beholdere jeg købte inkluderer et lille mundstykke i plastik

[bild]

Men samtidig har jeg set, at man kan købe en speciel fugepistol

[bild]

Jeg mistænker, at den der pistol findes af en grund, men spørgsmålet er, om det er så svært at få det til med det medfølgende mundstykke?
Det vil fungere med den almindelige spraybøtte.

Fugepistolen er til specielle dåser. En stor fordel er, at man kan afbryde midt i en dåse, gøre pistolen ren med rengøringsspray og så fortsætte, når man har lyst.

Med en almindelig spraydåse begynder man og tømmer den, det er ligesom engangsbrug.

Biltema har stenlim til fugepistol for 60-70kr pr. dåse. Har også rengøringsspray til lignende penge. Fugepistol uden rengøringsspray, som man skruer fast og gør ren med, er ren kapitalødelæggelse. Så er det bedre med engangsdåser.
 
Jeg har to biltemapistoler, den ene ladet med stenlim den anden med almindeligt fugekskum. Rigtig gode pistoler, har stået mere end et halvt år uden at tørre, jeg plejer at sprøjte lidt skum ud engang om vinteren, hvis jeg husker det. Har også købt en flaske med rengøring, det køb var spild af penge, da jeg ikke kommer til at bruge den.
 
  • Synes
Palazzo
  • Laddar…
KalleKe
Jeg kørte direkte fra burken, da vi byggede mur derhjemme, gik det fantastisk godt :)
 
  • Synes
Robert Kooijman og 1 anden
  • Laddar…
F
Peter2400 sagde:
Jeg har to biltemapistoler, den ene ladet med stenlim den anden med almindeligt fugeskum.
Rigtigt gode pistoler, har stået mere end et halvt år uden at tørre, jeg plejer at sprøjte lidt skum ud en gang om vinteren, hvis jeg husker det.
Har også købt en flaske med rengøring, det køb var kapitalforringelse da jeg ikke kommer til at bruge den.
Klædet i rør og mundstykke hærder, hvis det står, præcis på samme måde som det gør på en Byggmax fugeskum, hvis man stiller den.
 
fsn sagde:
Klägget i rør og mundstykke hærder, hvis det står, præcis på samme måde som det gør på en Byggmax fugeskum, hvis man stiller den.
Forskellen fra en engangsflaske er, at der sidder en smørenippel i spidsen på pistolen, skummet har brug for luft/fugt for at hærde.

Smørenippel i metal, der bruges i spidsen af en pistol til at tillade luft og fugt, nødvendigt for skumhærdning.
 
F
Peter2400 sagde:
Forskellen fra en engangsflaske er, at der sidder en smørenippel i spidsen af pistolen, skummet har brug for luft/fugt for at hærde.

[billede]
Har du brugt dine pistoler meget? Nippelen er fjederbelastet, og det tog ikke mange dåser, før min nippel "hang" fast på grund af rester af fugeskum, der hærder, og så skal man rengøre mellem gangene, hvilket i sammenhængen er en enkel sag. Jeg har haft to af Biltemas billigste pistoler, og begge har drillet, så jeg troede, det i princippet var standard.
 
fsn sagde:
Har du brugt dine pistoler meget? Nippel er fjederbelastet og det tog ikke mange dåser, før min nippel "hænger" på grund af fugeskumsrester, der størkner, og så skal man rengøre mellem gangene, hvilket i sammenhængen er en enkel sag. Jeg har haft to af Biltemas billigste picka og begge har lavet kuk, så jeg troede, at det i princippet var standard.
Jeg har brugt mine to pistoler relativt meget, men jeg har måske bare haft held.:)
 
Det gik udmærket at køre direkte fra mundstykket, der følger med dåsen. 1 Dåse holdt desuden meget længe, med tanke på at der kun krævedes en streng på vores sten, der er 12 cm brede. Gætter på, at vi kan sætte hele muren med 3 dåser, som tilsyneladende skal repræsentere 20 KG cement.

Imponerende hvor hurtigt det sætter sig efter kun 15-20 minutter.

Mundstykket satte sig faktisk ikke så let igen, man kunne have en pause på 30 min og så fortsætte uden problemer faktisk.

En ting jeg missede var dog at væde stenen først, ved ikke hvor vigtigt det er, men jeg ved, at det er ret almindeligt, at det skal gøres, når man arbejder med at fæstne sten.
 
  • Synes
Samir Hamzić
  • Laddar…
Nu må jeg blande mig, for jeg bemærker her, at nogle herinde ikke ved, hvordan en professionel pistol fungerer. En rigtig pistol har en nål, der lukker næsen, så der ikke kommer ilt/luft ind i røret og dermed hærder den IKKE indeni. De behøver ikke rengøres, men man bruger det skum/lim, der er nødvendigt, og så lægger man pistolen til side. Det man IKKE skal gøre, er selvfølgelig at skrue tuben af og så lægge begge til side. Så er man fucked for lyfe selvfølgelig, og kan smide pistolen væk. Så længe man ikke har næsen åben men skruer den til, så den er lukket, når den ikke bruges, kan pistolen have skummet ladet i princippet så længe som helst. Vi på arbejdet har hver vores pistol, og de bruges forskelligt meget, og ingen pistol er gået i stykker, trods langvarig opbevaring. Men hvis man ikke har plads (pistolen fylder meget med tuben på), kan man bruge rengøringstuben og skylle den. Det skader ikke, så at sige.

Peter, du har ikke haft held, det fungerer glimrende på den måde. Fsn, du tager fejl. Har man biltemapistol, må du regne med, at sådant kan ske. Køber du en pistol fra Ilsbruck eller Silka sker det ikke. Men så koster en propistol 900 kr, så der er selvfølgelig forskel.

Men de er værd pengene alle dage i ugen. Man får fuld kontrol over, hvor meget man vil lægge på. Samtidig kan du sætte hvilke slanger du vil, så længe de passer over næsen. Man skal dog lade være med at pille ved næsen, men lade skummet/limen hærde udenpå. Når det er tid til at bruge den igen, skraber du det tørre væk med en kniv eller børste. Så er det bare at rock & roll og køre. =)

Tuberne, der skal sidde på pistol, er specielle og har en anden fastgørelse, men der findes flasker som fx den på billedet, der passer til pistol, men også har engangsmundstykket. Men man skal undersøge det, når man køber, så det bliver den rigtige tube.

/fra en tømrer, der ved det.
 
  • Synes
MöIIer og 3 andre
  • Laddar…
F
ItWasntMe sagde:
Nu må jeg blande mig, for jeg bemærker her, at nogle herinde ikke ved, hvordan en proffspistol fungerer.
En rigtig pistol har en nål, der tæpper næsen, så ilt/luft ikke kommer ind i røret, og på den måde
hærder det IKKE indeni. De behøver ikke blive rengjort, men man bruger det skum/lim, der er nødvendigt, og så lægger man pistolen til side. Det, man IKKE må gøre, er selvfølgelig at skrue tuben af og så lægge begge dele til side.
Så er man fucked for lyfe selvfølgelig, og kan smide pistolen væk.
Så længe man ikke har næsen åben, men skruer den til, så den er lukket, når den ikke bruges, kan pistolen have skummet ladet i princippet i hvor længe som helst.
Vi på arbejdet har hver vores pistol, og de bruges forskelligt meget, og ingen pistol er havarerede trods langvarig opbevaring. Derimod, hvis man ikke har plads, (pistolen fylder meget med tuben på), så kan man bruge rensetuben og spule rent. Det skader ikke, så at sige.

Peter du har ikke haft held, men det går udmærket at gøre sådan.
Fsn, du har fejl. Har man biltemapistol, så må du regne med, at sådan noget kan ske. Køber du en pistol fra Ilsbruck eller Silka, så sker det ikke. Men så koster en propistol 900 kr, så der er vissst forskel.

Men de er de penge værd alle dage i ugen. Man får fuld kontrol over, hvor meget man vil lægge på. Samt at du kan trykke på hvilke slanger du føler for, så længe de passer over næsen.
Derimod skal man lade være med at pille ved næsen og lade skummet/limet hærde udenpå. Når det så er tid til at bruge den igen, skraber du det tørre af med en kniv eller børste. Så er det bare at rock & rolla og køre. =)

Tubene, der skal sidde på pistol, er specielle og har en anden indfæstning, men der findes flasker som fx den på billedet som passer til pistol men har også engangsmundstykket. Dog skal man tjekke det, når man køber, så det bliver den rigtige tube.

/fra en snedker der ved.
Du gentager i princippet allerede noget, der allerede er skrevet, at der sidder en ventil i spidsen, at den holder tryk over tid


På hvilken måde har jeg taget fejl? Jeg har to pistoler, begge er havarerede. Det er trist eller uheld, men præcis hvor har jeg fejl, du hævder joker, at det er noget, man må regne med. Peters pistoler fungerer stadig, godt, sjovt eller held. Men på hvilken måde er det mere rigtigt?

Så forlod jeg ikke dåsen i pistolen i et halvt år, men jeg tog ud og gjorde rent, og det ser ud til ikke at være nødvendigt.


Jeg har 100% fejlslagne resultater på mine pistoler, og i sand Biltemastil er det måske ikke særlig mærkeligt. Biltema har to modeller og jeg har købt den billigste. Det er et værktøj, der ikke bruges særlig ofte. Den nyeste er 4 måneder gammel og ryger ind på en garantibytte, når jeg finder kvitteringen.
 
Senest redigeret af en moderator:
  • Synes
1
  • Laddar…
engs engs sagde:
Nogen der ved om Biltemas fugeskumspistol passer på Illbruck PU700 flasker?

[link]
ja det gør den. Det er en standard for alle flasker der skrues fast.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.