Er der nogen, der har et billede af, hvordan man kan opføre indervægge på et bjælkelag uden først at lægge gulvspån?

Planen er at lægge glespanel og gulvvarmeplader, men jeg vil gerne tage ét rum ad gangen, mest fordi slangen vender under glespanelen. Hvis man først havde lagt et spångulv, ville det jo være let at opføre væggene, men hvordan plejer man ellers at gøre? Jeg er nogenlunde handy, men ikke tømrer, så billeder af, hvordan man plejer at gøre, bliver påskønnet.

Håber I forstår, hvad jeg mener. Ellers skal jeg forsøge at uddybe mig. Det drejer sig selvfølgelig om basale tømrerfærdigheder... :)

Afhænger af, hvordan bjælkelaget ser ud, og hvordan du skal have væggen.

Det er om væggen skal gå parallelt med gulvbjælken. Skal man kortla op og lægge en 45x170 på og derefter bygge indervæggen? Jeg overvejer at lægge gulvvarme på gles og så føltes det rigtigt at bygge væggene først. Før det var jeg inde på vandradiatorer og da havde jeg tænkt at lægge gulvspån først.

Jeg har sparsom og gulvspån, det var virkelig meget nemmere at sætte det op først uden indervægge. Ellers skal man jo korte virkelig meget.

Ok. Tænkte at man må korte der hvor slangen vender, enten om den går under glesen eller som støtte hvis man saver af glesen i bøjningen? Hvor tyk gles har du og hvilket gulvspån? Kan stadig ikke helt beslutte mig for gulvvarme eller radiator... Men I er tilfredse?

Tak for svarene!

Jeg ser fordelen ved at lægge hele gulvet med gles først, men hvordan løste I så selve slangens udrulning derefter? Tænkte mest på vendingerne. Hvis man derefter skulle kunne lægge en ramme af gles, må man vel alligevel kortlægge under den strækning?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.