4,968 læst ·
26 svar
5k læst
26 svar
Hvordan og med hvad bør man afveksle
Lasten fra taget er antagelig ubetydelig, hvis det er i nederste etage, den spreder sig i murværket.
Der er brug for en tegning af bjælkelaget for at kunne beregne ordentligt. Det kan være nok med at banke et L-stål ind fra hver side.
Der er brug for en tegning af bjælkelaget for at kunne beregne ordentligt. Det kan være nok med at banke et L-stål ind fra hver side.
Facadeændringer kræver ikke byggetilladelse, og ændringer i bærende dele kan kræve byggeanmeldelse.
Ja, og? Jeg skrev jo, at jeg har været i kontakt med kommunen. Ved ikke om alle kommuner har samme krav til byggeanmeldelse.
Men et indgreb i konstruktionen må rimeligt indebære byggetilladelse og en udført beregning. På eventuelle foranstaltninger, med efterfølgende kontrolplan. Også i Knäckebrödhult tænker jeg.F ErlandJ sagde:
Lulaua sagde:
Men han har jo været i kontakt med kommunen, og siger de, at det ikke er nødvendigt, så er det sådan i dette tilfælde!I Installation sagde:
Må korrigere jer begge, jeg har ikke sagt, at det ikke behøves byggetilladelse, derimod at jeg ikke ved, om alle kommuner har samme krav. Kan vi afslutte denne sidesnak? De, der er specielt interesserede i denne vinkel på mit spørgsmål, kan vel starte en egen tråd om forudsætninger og regler for byggetilladelse.Janu78 sagde:
Men det du skrev tidligere giver jo indtryk af, at det ikke behøves, selvom du ikke skrev det udtrykkeligt!F ErlandJ sagde:Må rette jer begge, jeg har ikke sagt, at der ikke behøves byggeanmeldelse, derimod at jeg ikke ved, om alle kommuner har samme krav. Kan vi afslutte denne sidesnak? De som er specialinteresserede i denne vinkel på mit spørgsmål kan jo starte en egen tråd om forudsætninger og regler for byggeanmeldelse.
Okay, så var det vel uklart. Læs sætningen i to dele:Janu78 sagde:
- Facadeændringer behøver ikke byggetilladelse
og
- ændringer i bærende dele kan kræve byggetilladelse. (forbeholdet er, fordi jeg ikke ved, om det er det samme overalt)
Havde jeg ment, at intet kræver byggetilladelse, ville jeg have skrevet:
"Facadeændringer og ændringer i bærende dele behøver ikke byggetilladelse eller byggetilladelse."
Det var dette jeg tolkede, se nedenfor:F ErlandJ sagde:Jaha då var det vel uklart. Læs sætningen i to dele:
- Facadeændringer behøver ingen byggetilladelse
og
- ændringer i bærende dele kan behøve byggeanmeldelse. (forbeholdet er, fordi jeg ikke ved, om det er det samme overalt)
Havde jeg ment, at intet behøver byggetilladelse eller byggeanmeldelse, havde jeg skrevet:
"Facadeændringer og ændringer i bærende dele behøver ingen byggetilladelse eller byggeanmeldelse."
Ja, og? Jeg skrev jo, at jeg havde været i kontakt med kommunen. Ved ikke om alle kommuner har de samme krav til byggeanmeldelse.
Men for min del kan vi lægge den diskussion ned, da du har forklaret det😉F ErlandJ sagde:Jaha så var det vel utydeligt. Læs sætningen i to dele:
- Facadeændringer behøver ingen byggetilladelse
og
- ændringer i bærende dele kan behøve byggeanmeldelse. (forbeholdet er, at jeg ikke ved, om det er ens overalt)
Havde jeg ment, at intet behøver byggetilladelse eller byggeanmeldelse, havde jeg skrevet:
"Facadeændringer og ændringer i bærende dele behøver ingen byggetilladelse eller byggeanmeldelse."
Klik her for at svare