7,732 læst ·
8 svar
8k læst
8 svar
Hvordan nemmest renovere loftet i soveværelset?
Vi er i gang med at renovere et lille soveværelse.
Det gamle gipsloft er lidt slidt, og jeg tvivler på, at det bliver frisk, hvis man bare maler det.
Er det nemmest at rive alt gipset ned og sætte nyt op?
Plejer man i så fald at spartle i samlingerne mellem de nye gipsplader? Eller er det bare at sætte op og male?
Eller er det bedre at forsøge at slibe det nuværende loft og spartle i omgange og derefter male?
Eller er der en anden smart måde?
Taknemmelig for svar
Det gamle gipsloft er lidt slidt, og jeg tvivler på, at det bliver frisk, hvis man bare maler det.
Er det nemmest at rive alt gipset ned og sætte nyt op?
Plejer man i så fald at spartle i samlingerne mellem de nye gipsplader? Eller er det bare at sætte op og male?
Eller er det bedre at forsøge at slibe det nuværende loft og spartle i omgange og derefter male?
Eller er der en anden smart måde?
Taknemmelig for svar
Som at lægge et gulv i loftet, meget enkelt kørte vores gæstetoilet med sømpistol.shomakie sagde:
I køkkenet lagde vi 6 mm renoveringsgips, som også blev sømmet med sømpistol (dyckert). Startede med at skrue først med almindelig gips skrue, derefter med gipsskruer til hårdt materiale, 50% af disse gik enten skruvhovedet eller selve skruen i stykker. Træet under masonitpladen, der sad der, var alt for hårdt. Blev meget spartling, slibning og maling, og vi er stadig ikke helt tilfredse. Derfor blev det færdige plader i loft to, som var halvt så stort og blev gjort færdigt på et par timer trods flere vinkler at tage hensyn til, hvor mange timer vi har brugt på køkkenloftet ved jeg ikke, men det er mange dage.
Lyder fristende. Tak for tippet. Kan du/nogen linke til et sådant produkt? Er det noget sådan her, du mener? https://www.byggmax.se/virke/innerpanel/takpanel/innertak-p1026shomakie sagde:
Er det muligt med en almindelig hulsav at lave huller til spotlights i sådan en? Det burde vel fungere uden at farven revner.
Tak for svar.
Synes personligt, at det giver lidt "kontorfeeling" at have sådan nogle "mønstrede" plader med synlige samlinger, men ved, at de er populære, og er man selv tilfreds med det, så er det vel fint...
Kan man virkelig ikke bare spartle og slibe loftet? Burde være mindst arbejde synes jeg...
Kan man virkelig ikke bare spartle og slibe loftet? Burde være mindst arbejde synes jeg...
Tag et kig på disse plader, https://www.bauhaus.se/varumarken/huntonit.html?p=1
Klik her for at svare